مشارکت ۲۴ هزار مسجد مراکش در مبارزه با خشونت علیه زنان

مشارکت ۲۴ هزار مسجد مراکش در مبارزه با خشونت علیه زنان

تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸
۲۴ هزار مسجد به منظور اجرای پویش «مبارزه با خشونت علیه زنان» با وزارت همبستگی و توسعه اجتماعی مراکش همکاری می‌کنند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «العمق»، در راستای فعالیت هفدهمین پویش مبارزه با خشونت علیه زنان، وزارت همبستگی و توسعه اجتماعی و مساوات و خانواده مراکش در بیانیه ای اعلام کرد: برای مبارزه با خشونت علیه زنان در این کشور، وزارت اوقاف و امور اسلامی در این پویش همراهی جدی داشته است.

 

وزارت همبستگی و توسعه اجتماعی در این بیانیه آورده است: در هفدمین پویش توقف خشونت علیه زنان، هزاران مسجد به کمک ما آمدند و با ما همکاری کردند.

 

در این بیانیه آمده است: خطیبان و ائمه جماعات مساجد در 24 هزار مسجد خطبه جمعه خود را به مسئله دوری از خشونت علیه زنان و دختران اختصاص دادند.

 

در ادامه بیانیه آمده است: نمایندگان وزارتخانه در بیش از 30 فعالیت رسانه ای که شامل برنامه هایی در قالب گفت و گو و یا مصاحبه با روزنامه ها بود در این زمینه مشارکت کردند.

 

«المصلی» یکی از مسوولان وزارت همبستگی و توسه اجتماعی گفت: این پویش با عنوان «جوانان شریک در مخالفت خشونت علیه زنان» برگزار شد.

 

وی افزود: امروز جایگاه زن در کشور ما بالا رفته است و خشونت را نمی پذیرد، فرد خشن در نظر افراد جامعه فردی صالح نیست و این نشان می دهد که مقابله با خشونت علیه زنان یک مسئله مهم در کشور محسوب می شود.

 

المصلی خاطرنشان کرد: هدف از راهاندازی این پویش بهبود چهره زنان در جامعه بود و اینکه حضور در خانه، خیابان و محل کار بدون وجود زنان امکانپذیر نیست؛ باید هوشیار بود و در جهت تحکیم احترام و حفظ کرامت زنان کوشید.

پایان پیام/ 43