مساجد مجدد به ابزارهاي هنري مسلح شوند

مساجد مجدد به ابزارهای هنری مسلح شوند

تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۳
عالم‌بخش با بيان اينکه روزگاري مسجد کانون هنر تئاتر، سرود، موسيقي و بسياري از هنرهاي ديگر بود، گفت: مساجد مجدد بايد به ابزارهاي هنري مسلح شوند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، حسین عالم‌بخش در آیین افتتاحیه تئاتر جوانه‌های شبستان در استان اظهار کرد: از دهه ۶۰ تاکنون رهبر معظم انقلاب در خصوص تئاتر بیانات متعددی دارند و متاسفانه هنر تئاتر روی زمین مانده و در بین مردم، مسئولان و حتی هنرمندان ناشناخته می‌باشد و کسی به اثرگذاری تئاتر عمیقاً پی نبرده است.

وی با بیان اینکه روزگاری مسجد کانون هنر تئاتر بود، تصریح کرد: در خصوص جایگاه تئاتر در مسجد باید به دهه شصت و اوایل انقلاب اشاره کنیم که در واقع مسجد کانون هنر تئاتر، سرود، موسیقی و بسیاری از هنرهای دیگر بود و متأسفانه در دهه‌های اخیر به دلایل مختلف و با ساخت خانه فرهنگ و سرای محله این هنرهای استراتژیک و ارزشی از مسجد فاصله گرفتند.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: سال گذشته دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان اجرا شد و برگزاری جشنواره ملی تئاتر شبستان باعث تزریق خونی جدید در گروه‌های نمایشی در کل کشور شد.

عالم‌بخش بیان کرد: بهترین و سخت‌پسندترین مردم، مردمی هستند که در مساجد حاضر می‌شوند و اگر شما اندیشه آنان را ارتقا دهید بدانید که بازیگر، کارگردان و نویسنده خوبی هستید چون آگاه‌ترین و منتقدترین بیننده در مسجد نشسته است.

وی در ادامه شبستان هر مسجد را بزرگترین صحن اجرای نمایش دانست و افزود: امیدوارم با حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد، ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و بسیج، مساجد ما مجدد به ابزار لازم هنری مسلح شود.

گفتنی است، دوره آموزشی تئاتر جوانه‌های شبستان ویژه بچه‌های مسجد با هدف استعدادیابی، آموزش، توانمندسازی، تولید آثار نمایشی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در گروه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال از امروز آغاز به کار کرد و تا شنبه  ۳۰ تیر ماه به مدت سه روز در محل  دانشگاه فرهنگیان ادامه دارد.