تئاتر جوانه‌هاي شبستان آغاز يک حرکت هدفمند و تمدني

تئاتر جوانه‌های شبستان آغاز یک حرکت هدفمند و تمدنی

تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۳
فرخنده با اشاره به اينکه شبکه اي که امروز در حوزه تئاتر جوانه هاي شبستان شکل گرفته است آغاز يک حرکت هدفمندِ آينده دار و تمدني است، گفت: حفظ و استمرار اين شبکه، ارتباط با اساتيد در دوره‌هاي تکميلي و توليد آثار فاخر بايد در دستور کار قرار گيرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، علی فرخنده شنبه(۳۰ تیر) در اختتامیه دوره آموزشی تئاتر جوانه‌های شبستان با تقدیر از مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، ریاست دانشگاه فرهنگیان و معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان که در برگزاری این دوره آموزشی مشارکت داشتند، اظهار کرد: تامین اعتبار این دوره با نگاه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قائم مقام وزارتخانه با هدف تربیت هنرمند متعهد انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم ریل گذاری های خوبی اتفاق افتاد و برخی از برنامه‌ها به ثمر نشست، ادامه داد: یکی از اقدامات موثر این وزارتخانه در دولت سیزدهم راه‌اندازی قرارگاه شهید آوینی بوده است که طرح‌های تحولی از جمله طرح جوانه‌ها در سه شاخه " آموزش هنر با هدف تربیت هنرمند تئاتر در بستر مساجد، طرح روا با هدف تربیت ۵۰۰ کنشگر در بخش دانش آموزی و تربیت ۱۰۰ فعال و کنشگر رسانه‌ای" در دستور کار قرار گرفته است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سند تحول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی توسط جمعی علمی و نخبگانی تدوین شده است، افزود: تمامی برنامه‌های فرهنگی هنری ذیل سند تحول اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سه حوزه گفتمان سازی، توانمندسازی و سودمندسازی انجام می‌شود.

به گفته وی، دوره آموزشی تئاتر جوانه‌های شبستان ذیل حوزه توانمندسازی با هدف نیروسازی برگزار شده است.
فرخنده اضافه کرد: اعتباری که به این دوره تخصیص یافته است نوعی سرمایه‌گذاری عمیق و راهبردی بر روی نسل جوان برای آینده انقلاب و جهان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی یک انسان تحولی در جهان بشریت می‌توانند باشند، گفت: باید غبار از سرمایه انسانی خراسان جنوبی زدوده شود تا استعداد آنها به منصه ظهور برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هنر باید هدف داشته باشد، گفت: نگاه غرب به هنر یک نگاه ابزاری و سیاسی است، آنها با ابزار هنر ذهن جامعه را از مسیر سعادت بشریت منحرف می سازنند اما ما به دنبال تقویت هنر متعهد در سطح کشور و استان خراسان جنوبی هستیم. هنری که بدنبال هدف است نه هوی. هنری که بدنبال هدایت است نه ضلالت.

به گفته وی، جوان ایرانی با استعداد و هنر خود باید امید را به جامعه تزریق و آینده‌ای برای هدایتگری ترسیم کند که در آن ضلالت و گمراهی نباشد و کشور را از بحران نجات دهد.

فرخنده با اشاره به اینکه شبکه ای که امروز در حوزه تئاتر شکل گرفته است آغاز یک حرکت هدفمندِ آینده دار و تمدنی است، گفت: حفظ و استمرار این شبکه، ارتباط با اساتید در دوره‌های تکمیلی و تولید آثار فاخر باید در دستور کار قرار گیرد.

وی سلامت و استعداد را دو ویژگی منحصر به فرد منابع انسانی خراسان جنوبی توصیف کرد.  

همچنین حجت‌الاسلام علی محقی مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به استقبال پرشور بچه‌های مسجد از این دوره آموزشی گفت: دوره آموزشی تئاتر جوانه‌های شبستان با همکاری و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، قرارگاه شهید آوینی، ستاد کانون‌های مساجد استان برگزار شد.

وی بر تداوم این دوره آموزشی در بخش‌های تخصصی تاکید و اظهارامیدواری کرد: در آینده نزدیک شاهد درخشش این هنرمندان مسجدی در جشنواره‌های مختلف باشیم.