پويايي اسلام در قالب آثار هنري به مردم ارائه شود

پویایی اسلام در قالب آثار هنری به مردم ارائه شود

تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۳
فرخنده از هنرجويان شرکت کننده در دوره آموزشي تئاتر جوانه‌هاي شبستان خواست: پويايي اسلام را در توليدات هنري خود به مردم ارائه دهند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به همراه حجت‌الاسلام علی محقی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و سیدعلی زمزم معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد پیش از ظهر شنبه (۳۰ تیر) از روند برگزاری کلاس‌های آموزشی "تئاتر جوانه‌های شبستان" بازدید کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این بازدید به نیاز استان در بخش آموزش‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: سلامت و استعداد دو ویژگی منابع انسانی این استان است.

فرخنده این استعدادها را به نفت خوزستان تشبیه کرد که لایه خاک روی آن گرفته و باید در دوره‌های آموزشی زدوده شود.

وی با تاکید بر اینکه جریان حق رو به جلو است، خطاب به هنرآموزان شرکت کننده در این دوره آموزشی گفت: پویایی اسلام را در تولیدات هنری خود به مردم ارائه دهید.

وی یادآور شد: نگاه ما به شما این هست که می‌توانید یک انسان تحولی در عرصه بین‌الملل باشید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی استمرار و پیوستگی این شبکه آموزشی را یک ضرورت دانست و خواستار تداوم حضور اساتید در این دوره‌ها شد.

فرهاد بشارتی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما هم در این بازدید با اشاره به استعداد خوب هنرآموزان شرکت کننده در این دوره، بر تداوم آموزش‌ها تاکید و اظهارامیدواری کرد: در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد، آثار فاخری از شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی ارائه شود.

زهرا یوسف نیا بازیگر سینما و تلویزیون هم با اشاره اینکه عرصه تئاتر بالنده است، افزود: سال‌های گذشته فتنه هایی در این کشور رخ داد و هنرمندانی به آن تنه زدند و این موضوع، متاسفانه در هنر ریشه دوانده که باید خشک شود و امروز بچه های مسجد باید جای این افراد را بگیرند.

سیروس کهوری نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون هم با تقدیر از برگزار کنندگان این دوره آموزشی گفت: برگزاری این دوره آموزشی، یک سرمایه‌گذاری بر روی جوانان برای گرفتن پرچم حوزه تئأتر در دستانشان است.

وی انتقال تجربه خود را به شرکت کنندگان در این دوره آموزشی را یادآور شد و تاکید کرد: هنرجویان این دوره آموزشی استعدادهای نابی دارند که باید پرورش یابد.