تئاتر بچه‌هاي مسجد حرفه‌اي و مستمر دنبال شود

تئاتر بچه‌های مسجد حرفه‌ای و مستمر دنبال شود

تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۳
يک بازيگر تئاتر و سينما با تأکيد بر استمرار دوره آموزشي تئاتر جوانه‌هاي شبستان ويژه بچه‌هاي مسجد، گفت: توليد آثار نمايشي بچه‌هاي مسجد بايد از حالت آماتور خارج و به صورت حرفه‌اي و حساب شده کار شود.

فرهاد بشارتی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در خراسان جنوبی در خصوص دوره آموزشی سه روزه تئاتر جوانه‌های شبستان که تیرماه امسال در استان برگزار شد، بیان کرد: همه جوانان ایرانی استعداد دارند و در اینجا هم به نوبه خودشان استعدادهای خاصی داشتند و مهم این است که این استعدادها باید در جهت رسیدن به اهدافشان شکوفا شود.

وی افزود: هر کسی باید ببیند در چه رشته هنری استعداد دارد و در همان جهت هم آموزش ببیند تا این استعدادش شکوفاتر شود.

بازیگران فعال در عرصه تئاتر تأکید کرد: در این دوره آموزشی توانستیم افراد شاخص برای فعالیت در عرصه بازیگری را انتخاب و طبقه‌بندی کنیم و لیست آنان را تحویل مسئولان مربوطه دادیم تا آنان را به صورت هدفمند جلو ببرند و آموزش‌های بعدی را برایشان برگزار کنند.

بشارتی در پاسخ به اینکه آیا مسجد می‌تواند کانونی برای تولید آثار فاخر در حوزه تئاتر باشد، گفت: جشنواره تئاتر شبستان در سال گذشته تا حدودی موفق بود منتهی باید تولید آثار به سمت و سوی فاخر بودن برود و از این مشخصه آماتوری خارج شود و به صورت حرفه‌ای و حساب شده کار شود که این هم در بلندمدت جواب می‌دهد.

وی بر ضرورت تداوم دوره‌ها آموزشی تئاتر جوانه‌های شبستان استان خراسان جنوبی برای شکوفایی و هدایت استعدادهای بچه‌های مسجدی تأکید کرد.

گفتنی است؛ فرهاد بشارتی متولد ۱۳۴۵ در گیلان است و بازی در عرصه نمایش را از سال ۱۳۶۹ در تئاتر گیلان آغاز کرد. او دانش‌آموخته کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران است و سال ۱۳۷۶ و پس از پایان تحصیلاتش به‌طور جدی تری وارد عرصه تصویر شد.

بشارتی یکی از بازیگران فعال در سه عرصه تئاتر، تلویزیون و سینماست که سابقه بازی در تئاتر و تعداد زیادی سریال تلویزیونی با کارگردانان خوب و مجموعه‌سازان داشته، او همچنین در تله فیلم بازی کرده‌است و چندین فیلم سینمایی در کارنامه‌اش دارد.