بانواني از خانه هاي نور؛ کلمات معطر قرآن در محله هاي جاجرم پيچيد

بانوانی از خانه های نور؛ کلمات معطر قرآن در محله های جاجرم پیچید

تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
بانوان قرآني جاجرم، امروز پنج شنبه 18 مردادماه، با مشارکت کانون فرهنگي هنري مسجد امام محمدباقر عليه السلام دل به کلمات روحبخش قرآن دادند تا خانه هاي محلات مختلف اين شهر را با نور و عطر قرآن، تسکين و توسعه دهند.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، بانوان فعال مسجد امام محمدباقرعلیه السلام  شهرک اندیشه، با فراخوانی همیار قرآن شدند و  طرح قرآنی "خانه های نور" را در این جاجرم اجرا کردند.

 

مربیان و فعالان قرآنی جاجرم در این نشست حضور یافتند و با  آموزش های تخصصی تجوید و نحوه مدیریت کلاس های قرآنی در محلات مختلف آشنا شدند.

 

خواهران حاضر که از مناطق و محله های مختلف  مهمان خواهران کانون امام محمدباقر علیه السلام شدند، و پس از ارزیابی و سطح بندی اولیه توسط «زهرا عباسی»  استاد حاضر، با نکات تجوید عمومی بر اساس آموزش های طرح قرآنی "بشری"،  بهره بردند و آماده آموزش های تکمیلی و ارائه مطالب در جلسات آتی  شدند.

مربیان و خواهران قرآنی حاضر پس از جلسه آموزش، می بایست آموخته های خود را در قالب اداره کلاس قرآنی ارائه کنند و امتیاز این مرحله همراه بازدید از دوره های قرآن خانگی آنها محاسبه خواهد شد و گواهی پایان نامه دریافت می کنند.

«یاور رنجبر»، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاجرم نیز در این نشست آموزشی نیم روزی به جمع بانوان قرآنی پیوست و ضمن بازدید از نحوه برگزاری آن،  پای نکات و پیشنهادات آن نشست و برای حمایت از فعالیت ها، برای  نشر فرهنگ قرآن اعلام آمادگی کرد.

  

گفتنی است؛ طرح قرآنی "خانه های نور" از جمله طرح های ارائه شده توسط ستاد هماهنگی کانون های  فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی به بنیاد شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که پیش از این توسط بنیاد فوق مورد حمایت قرار گرفته و هم اکنون با هدف ارتقاء محافل خانگی قرآن و اتصال آن به مساجد در حال اجراست  و نشست های آموزشی را پشست سر می گذارد.

 

پایان/