محافل قرآنی به یاد سردار دل ها در مساجد گیلان برپا می شود

محافل قرآنی به یاد سردار دل ها در مساجد گیلان برپا می شود

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸
حجت الاسلام رضوانی نژاد از برپایی محافل قرائت قرآن کریم به یاد سردار دل ها در کانون‌های مساجد گیلان خبر داد و گفت:

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه شهادت هنر مردان خداست و سپهبد سلیمانی با جانفشانی‌هایی که در سال‌های دفاع مقدس و پس از دوران جنگ در عرصه نبرد با استکبار جهانی داشت به زیبایی این هنر را به تصویر کشید. گفت: شعار سردارانی همانند ایشان همواره لنا احدی الحسنین بوده و مالک اشتر زمان بی‌مهابا در عرصه‌های جهاد بین‌المللی حضور پر رنگ داشته است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان معروفیت سردار سلیمانی در خارج از مرزهای جغرافیایی کشور را کمتر از داخل کشور ندانست و افزود: سردار سلیمانی خاطره شجاعان بین‌المللی را با چهره‌ای موفق از خود به جای گذاشت.

 

وی با بیان اینکه در طول مجاهدت این بزرگ‌مرد؛ احتمال شهادت در هر یک از عرصه‌ها وجود داشت اما شهادت وی به دست مستقیم آمریکا به وی جایگاهی ممتاز داده است تصریح کرد: به‌یقین مشیت الهی بر شهادت سردار بزرگ نظام اسلامی در این برهه از زمان به دست آمریکای جنایت‌کار دارای مواهبی هست که از اولین ثمرات آن می‌تواند برچیده شدن خیمه عنکبوتی استکبار از منطقه باشد و آن روز بسیار نزدیک است.


حجت الاسلام رضوانی‌نژاد تاکید کرد: استکبار جهانی با شهید کردن این اسوه اخلاق، اخلاص و جهاد؛ جنایتی مرتکب شد که ضمن برچیدن دودمان خود در منطقه، او را نزد ملت‌های مجاهد و شجاع برای همیشه تاریخ جاودانه ساخت.

 

وی با اشاره به برنامه‌های کانون‌های مساجد در بزرگداشت سردار سلیمانی به تشکیل ستادهای مردمی در مساجد اشاره و تصریح کرد: به‌منظور تجلیل از این بزرگ‌مرد، تمامی مساجد و کانون‌های مساجد استان در آستانه شهادت حضرت فاطمه(س) سیاه‌پوش شده و برنامه‌های گرامیداشت این شهید سرافراز اسلام را برگزار می‌کنند.

 

حجت الاسلام رضوانی نژاد با اشاره پخش آیاتی از کلام‌الله مجید ۳۰ دقیقه قبل از اذان مغرب از ماذنه‌های مساجد به نشانه عزای عمومی گفت: قرائت سراسری سوره مبارکه فجر به مدت سه شب بعد از نماز جماعت مغرب و عشا در کانون‌های مساجد استان و اهدا ثواب آن به روح مطهر شهید عالی مقام حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه‌هاست.

 

وی از برپایی محافل قرائت قرآن کریم به یاد سردار دل‌ها در مساجد خبر داد و بیان کرد: مجالس سوگواری به‌همراه سخنرانی با محوریت بیان رشادت‌ها و دلاورمردی‌های حاج قاسم سلیمانی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان نیز دایر می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان خواستار مشارکت گسترده مدیران کانون‌های مساجد در پویش «مردمی سردار آسمانی» با هشتگ  #سردار_ آسمانی در فضای مجازی شد و گفت: اقشار مختلف مردم و بچه‌های مسجد می‌توانند برای پیوستن این پویش به نشانی https://bachehayemasjed.ir/fa/web/bachehayemasjed/sardar-asemani-campaign  مراجعه کنند.

پایان پیام/ 84