حمایت اعضای کنگره نیویورک از افزایش بودجه تامین امنیت مساجد

حمایت اعضای کنگره نیویورک از افزایش بودجه تامین امنیت مساجد

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸
نمایندگان دموکرات کنگره در نیویورک آمریکا از قانون افزایش بودجه برای تامین امنیت مکان‌های عبادی به ویژه مساجد که حملات به آنها اخیرا به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است، حمایت کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «آسوشیتدپرس» اعضای کنگره نیویورک، لایحه اخیر برای افزایش بودجه به منظور کمک به بهبود امنیت در مکان های عبادی از جمله مساجد را مورد استقبال قرار دادند.

 

10 نفر از نمایندگان دموکرات آمریکا بیانیه ای را در زمینه حمایت از افزایش بودجه برای تامین امنیت مکان های عبادی، منتشر کرده و 9 نفر از آنها برای اعلان حمایت خود در موزه میراث یهودیان در نیویورک حضور پیدا کردند.

 

علاوه بر این، نمایندگان دموکرات کنگره تلاش های خود را برای کمک به افراد در جوامع دینی انجام می دهند و در ماه های آینده میزبان کارگاه های اعطای کمک های مالی در سراسر شهر نیویورک برای اجرای این برنامه هستند.

 

به گفته این سیاستمداران، کنگره آمریکا به عنوان بخشی از قانونی که ماه گذشته به تصویب رسید، بودجه برنامه تامین امنیت موسسه های غیردولتی را تا 90 میلیون دلار افزایش داد که نسبت به سطح بودجه پیشین 50 درصد افزایش داشت.

 

این افزایش بودجه به بهبود امنیت در مکان های عبادی از جمله کنیسه ها، کلیساها و به ویژه مساجد که اخیرا حملات به آنها به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است، کمک می کند.

 

در بیانیه ای که به امضای این نمایندگان رسیده، آمده است: همه افراد باید این امکان را داشته باشند تا در مکانی آرام عبادت کنند و نماز بخوانند.

 

آمار منتشر شده از سوی «اف بی آی» درخصوص  حملات ناشی از نفرت به مکاندهای مذهبی مانند کنیسه ها، کلیساها، معابد و مساجد نشان می دهد این حملات در بازه زمانی سال های 2014 تا 2018 میلادی 34.8 درصد افزایش پیدا کرده است.

 

پایان پیام/ 7