شهید حاج قاسم سلیمانی از نوادر روزگار بود/ خون این شهید بار دیگر روح وحدت را در کالبد ملت ما دمید

شهید حاج قاسم سلیمانی از نوادر روزگار بود/ خون این شهید بار دیگر روح وحدت را در کالبد ملت ما دمید

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸
آیت‌الله حسینی گفت: تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی به یاد ندارد که مردم برای یک شهید تا این حد با وحدت رویه سوگوار باشند. سردار شهید سلیمانی از نوادر روزگار بود که خونش بار دیگر روح وحدت را در کالبد ملت ما دمید.

آیت الله «سید رضا حسینی مازندرانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانونهای مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه خداوند در قرآن، شهدا را انسانی هایی زنده معرفی کرده است که همواره نزد پروردگار متعال، روزی می خورند «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» (سوره آل عمران، آیه 169) افزود: شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از نوادر روزگار بودند که اگر رشادت و ایثار ایشان نبود گروه های تروریستی همچون داعش نابود نمی شد. جریان مقاومت مدیون رشادت این مجاهد ولایت مدار عارف است.

 

تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در پی شهادت سردار سلیمانی، گفت: این شهید بارها از رهبر معظم انقلاب اسلامی درخواسته کرده بودند که برای شهادتشان دعا کنند. مقام معظم رهبری، سردار سلیمانی را شهید خطاب کرده بودند. سرانجام این رزمنده ولایت مدار که علاقه عجیبی به ولی فقیه داشتند به آرزویشان رسیده و به شهادت رسیدند

 

وی اضافه کرد: تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی به یاد ندارد که مردم برای یک شهید تا این حد، با وحدت رویه، سوگوار باشند و پیر و جوان، دختر و پسر، زن و مردم در شهادت جانسوز فردی، این چنین اشک بریزند. این موضوع، نشان دهنده شخصیت عظیم سردار رشید اسلام، حاج قام سلیمانی عزیز است.

 

حسینی ادامه داد: بنده پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سفری به حج که از کرمان عازم مکه و مدینه شدیم، با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همسفر بودیم و ایشان را فردی متدین، با اخلاص و بسیار متواضع دیدم. ایشان در آن سفر نیز با روحیه انقلابی خود، مروج نظام جمهوری اسلامی بودند.

 

وی گفت: مقامی که نصیب شهید سلیمانی شد بسیار بالا است و این موضوع به دلیل نیت پاک و مخلصانه این مجاهد دارد. بنده از دیروز تاکنون هرجا رفتم و با هر کس صحبت کردم، سوگوار شهادت حاج قاسم سلیمانی است. «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا؛ در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌ اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند» (سوره مبارک احزاب، آیه 23).

 

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) شهر ری در ادامه، با بیان اینکه دشمن بداند با به شهادت رساندن سردار سلیمانی، صدها و بلکه هزاران حاج قاسم دیگر سربرخواهند آورد، گفت: مقام معظم رهبری علاقه عجیبی به شهید سلیمانی داشت و این شهید نیز مطیع ولی فقیه بودند. اعلام سه روز عزای عمومی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، نشان دهنده شخصیت عظیم شهید سردار سلیمانی است.

 

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی حقیقتا مالک اشتر زمان ما بودند و دشمن یک شب را از ترس رشادت ها و جان فشانی های ایشان، خواب راحت نداشت، اظهار کرد: حوزه های علمیه، مساجد، هیات های مذهبی و در یک کلام، تمام نهادهای دینی و مردم ایران، سوگوار شهادت سرباز رشید ولایت هستند. شهادت سردار سلیمانی، یک بار دیگر و درست در زمانی که دشمن با ترفندهای مختلف به دنبال ایجاد اختلاف میان مردم ما است، موجب تقویت وحدت میان آحاد ملت ایران شد.

 

 

تولیت حوزه علمیه امام حسین (ع) در پایان با بیان اینکه مراسم ترحیم شهید سردار سلیمانی، شب گذشته (سیزدهم دی ماه) پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور استادان و طلاب شهر ری و نمازگزاران و سایر گروه های مردمی در مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: ما راه شهدا را با قدرت و قوت ادامه خواهیم داد و حوزویان و مسجدی ها با برگزاری مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی، اشاعه دهنده فرهنگ و معرفت و روحیه ولایت مداری ایشان خواهند بود.

پایان پیام/ 397