سردار سلیمانی به قرارگاه خویش بازگشت/ مساجد سیاهپوش می‌شوند/هدیه مسجدی‌ها برای سردار دل‌ها

سردار سلیمانی به قرارگاه خویش بازگشت/ مساجد سیاهپوش می‌شوند/هدیه مسجدی‌ها برای سردار دل‌ها

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸
حجت الاسلام دکتر ارزانی، با بیان اینکه سردار سلیمانی مزد و پاداش سال‌ها مجاهدت خالصانه خود را کسب کرد و به مقام رفیع شهادت نائل آمد، گفت: مساجد و کانون‌های مسجدی سه شب میزبان آئین‌های عزاداری فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران می‌شوند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، حجت الاسلام «حبیب رضا ارزانی»، با تسلیت شهادت پرافتخار سردار بی بدیل اسلام و یاور ولایت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی»، اظهار کرد: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت خالصانه در اقدام جنایتکارانه نیروهای آمریکایی به فیض شهادت نائل آمد.

 

وی شهادت غرورآفرین فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را خون تازه‌ای در رگ‌های مقاومت دانست و افزود: شهادت این سردار بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) و ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) و ملت شریف ایران تبریک و تسلیت عرض می کنم.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، مالک اشتر سپاه اسلام را نمونه‌ای برجسته از تربیت یافتگان اسلام و مکتب امام خمینی (رحمة الله علیه) خواند و گفت: این شهید والامقام عمر بابرکت خود را وقف خدمت به امامت و ولایت کرد و بیش از ۴۰ سال به پاسداری از حریم ولایت و کیان ایران اسلامی و مظلومان جهان همت گمارد.

 

وی، با بیان اینکه سردار سلیمانی مزد و پاداش سال ها مجاهدت خالصانه خود را کسب کرد و به مقام رفیع شهادت نائل آمد، تاکید کرد: نمی شد پایانی جز شهادت برای سردار آسمانی متصور شد او به قرارگاه خود بازگشت اما راهش همچنان ادامه دارد.

 

 رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با اشاره به اندوه عمیقی که در پی شهادت این یادگار سال‌های دفاع مقدس و سردار عزت و عظمت ایران بر دل ملت سرافراز و مقتدر ایران و آزادی خواهان جهان حاکم شده است، اعلام کرد: ستادهای مردمی در مساجد به منظور بزرگداشت یاد و نام سردار آسمانی سپهبد سلیمانی تشکیل شده و برنامه هایی گسترده ای در راستای گرامیداشت یاد خاطره فرمانده سپاه قدس با محوریت کانون های مساجد برگزار می شود.

 

حجت الاسلام ارزانی، اعلام کرد: در آستانه شهادت اولین شهیده مدافع ولایت  حضرت زهرای مرضیه (سلام الله علیها)، با سیاه پوش کردن مساجد ضمن گرامیداشت یاد و نام این شهید گرانقدر و سرفراز؛ آیین های سوگواری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را در سراسر کشور برگزار می کنیم.

 

وی با بیان اینکه خونهای پاک سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان ایشان موجب تقویت جبهه مقاومت می‌شود، اظهار کرد: در واکنش به اقدام جنایتکارانه آمریکایی ها و داغدار شدن آحاد ملت شریف در شهادت این فرزند غیور ایران اسلامی، «پویش مردمی سردار آسمانی» با هشتگ  #سردار_ آسمانی در فضای مجازی به راه افتاده است. اقشار مختلف مردم و بچه های مسجد می توانند برای پیوستن این پویش به نشانی https://bachehayemasjed.ir/fa/web/bachehayemasjed/sardar-asemani-campaign  مراجعه کنند.

 

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به اعلام سه روز عزای عمومی از سوی رهبر معظم انقلاب در پی شهادت سردار سلیمانی، گفت: تلاوت قرآن کریم به مدت ۳ شب همراه با سخنرانی مداحی و سوگواری با بیان رشادت ها و دلاورمردی های قهرمان بزرگ و چهره بین‌المللی مبارزه با تروریسم سردار حاج قاسم سلیمانی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد در اقصی نقاط کشور برگزار می شود.

 

 وی ابراز کرد: جمعه(۱۳ دی) نیم ساعت قبل از مغرب به نشانه اعلام عزای عمومی تلاوت قرآن کریم از ماذنه های مساجد پخش شد.

 

 رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، از برپایی محافل قرائت قرآن کریم به یاد سردار دل ها در مساجد خبر داد و خاطرنشان کرد: قرائت دسته جمعی سوره‌ مبارکه فجر به مدت سه شب بعد از نماز جماعت مغرب و عشا در کانون‌های مساجد سراسر کشور برگزار و ثواب آن به روح مطهر شهید عالی مقام حاج قاسم سلیمانی هدیه می‌شود.

 

پایان پیام/ 40