برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس در سوگ «سردار آسمانی» اعلام شد

برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس در سوگ «سردار آسمانی» اعلام شد

تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸
حجت الاسلام امیدی ضمن تشریح برنامه های بزرگداشت شهادت سردار آسمانی؛ «حاج قاسم سلیمانی» درکانون های مساجد استان فارس، گفت: این برنامه ها از ساعات آغازین اعلام شهادت ایشان آغاز شده و ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»،  امروز (یکشنبه 15 دی) ضمن عرض تسلیت شهادت سردار پرافتخار اسلام شهید «حاج قاسم سلیمانی»، گفت: کانون های مساجد استان فارس از ساعاتی پس از اعلام خبر شهادت ایشان ضمن سیاهپوش کردن مساجد و معابر اطراف و پخش صدای تلاوت قرآن کریم، سوگواری این ضایعه جانسوز را آغاز کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس، ترویج فرهنگ شهادت  را از جمله رسالت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد دانست و خاطرنشان کرد: مراسم گرامیداشت یاد و نام سردار آسمانی در مساجد استان همراه با عزاداری، سوگواری و تجدید میثاق با آرمان های بلند شهدا به ویژه این سردار آسمانی و شهدای مدافع حرم با حضور عموم مردم در حال برگزاری است.

 

وی ادامه داد: ثواب قرائت قرآن کریم در طرح «تلاوت نور» هر شب پس از نماز مغرب و عشا از 13 تا 15 دی ماه به روح مطهر سردار پرافتخار اسلام و همراهان شهیدش اهدا می شود.

 

این مقام مسئول از شرکت اعضای کانون های مساجد استان در پویش سراسری «سردار آسمانی» خبر داد و افزود: «پویش #سردار_آسمانی» از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در واکنش به شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در فضای مجازی به راه افتاده است و کانون های مساجد فارس نیز در این پویش شرکت می کنند.

 

حجت الاسلام امیدی همچنین گفت: برنامه هایی نظیر اعزام به تهران و کرمان برای شرکت در مراسم تشییع، برپایی موکب های صلواتی، محافل قرآنی و سخنرانی، مسابقات فرهنگی و هنری با محوریت سردار پرافتخار اسلام شهید «حاج قاسم سلیمانی» به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با همکاری هیئت امناء و هیئت های مذهبی مساجد در حال برگزاری است.

 

وی از حضور امامان جماعت، مدیران، اعضا وارکان کانون های مساجد استان در راهپیمایی پس از مراسم نمازجمعه 13 دی ماه خبر داد و افزود: گزارش های ارسالی به روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان فارس حاکی ازآن است که مدیران واعضای کانون ها حضور باشکوهی داشته اند وبرخی از مساجد محور حرکت به سمت مصلی نمازجمعه و مراسم راهپیمایی بوده اند.

 

 

پایان پیام/ 130