بسته‌برنامه ۴۰ روزه کانون‌های مساجد برای بزرگداشت سردار سلیمانی

بسته‌برنامه ۴۰ روزه کانون‌های مساجد برای بزرگداشت سردار سلیمانی

تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸
سعادتی با بیان‌اینکه بسته برنامه بزرگداشت سردار شهید «قاسم سلیمانی» برای کانون‌های مساجد پیش‌بینی شده است، گفت: سیاهپوش کردن مساجد، اجرای طرح سراسری «تلاوت نور» و برگزاری جلسات شعرخوانی به مدت ۴۰ روز ازجمله این برنامه‌ها است.

«سعید سعادتی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره برنامه های کانون های مساجد ویژه گرامیداشت سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی»، اظهار کرد: بسته برنامه پیشنهادی به مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ارائه شده تا برای گرامیداشت سردار دل ها به مدت 40 روز در مساجد اجرا شود.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: اجرای طرح سراسری «تلاوت نور» با محوریت ختم سوره مبارکه فجر به مدت 40 شب و هدیه ثواب آن به روح مطهر سردار سلیمانی و برپایی حجله های عزاداری در مساجد، منابر و کوچه ها از جمله موارد پیشنهادی در این بسته برنامه گرامیداشت است.

 

سعادتی تاکید کرد: سیاهپوش کردن مساجد همراه با برپایی ایستگاه های صلواتی به مناسبت همزمانی ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با ایام فاطمیه، برگزاری جلسات وعظ و سخنرانی با محور تبیین رشادت های سرداران اسلامی به ویژه شهدای فاجعه تروریستی بغداد، تشکیل ستادهای مردمی برای گرامیداشت یاد و خاطره سردار آسمانی و شرکت گسترده در پویش مردمی #سردار آسمانی از طریق سایت بچه های مسجد از دیگر برنامه های پیشنهادی است که کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در این ایام برای گرامیداشت سردار سپهبد سلیمانی انجام دهند.

 

وی در ادامه ابراز کرد: تکریم خانواده معظم شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم در بین نمازها و نیز سرکشی به آنها، اجرای سرودهای حماسی و برگزاری جلسات شعرخوانی با محور شخصیت و سبک زندگی و رشادت های سردار رشید اسلام حاج «قاسم سلیمانی»، انجام تبلیغات محیطی و فضاسازی با تصاویر شهید، شیشه نویسی خودروها و توزیع پوسترهای مزین به تصاویر و سبک زندگی شهید از دیگر برنامه هایی است که کانون های مساجد می توانند با انجام آنها یاد و خاطره سردار دل ها را زنده نگاه دارند.

 

گفتنی است، سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد جمعه، 13 دی ماه در پی حمله موشکی آمریکا در نزدکی فرودگاه بغداد به مقام رفیع شهادت نائل شد و به یاران شهیدش پیوست.

 

پایان پیام/ 9