آغاز به كار 35 كانون شاخص و محوري مساجد با نام سردار رشيد اسلام شهيد سپهبد حاج قاسم سليماني

آغاز به كار 35 كانون شاخص و محوری مساجد با نام سردار رشید اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی

تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸
حجت الاسلام ارزاني، با بيان اينكه سردار سليماني يكي از برجسته ترين تربيت يافتگان مساجد بود، گفت: مزين شدن نام 35 كانون فرهنگي هنري در مساجد معتبر، شاخص و محوري سراسر كشور بهانه اي براي تداعي هميشگي ياد، خاطره و راه اين شهيد گرانقدر است.

 

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، در گفتگو با خبرنگار ستاد ارتباطات رسانه ای فهما، سردار سلیمانی را سردار دل ها و نماد عزت و عظمت ایران اسلامی در عرصه بین المللی خواند و گفت: شخصیت کاریزماتیک و منحصر به فرد ایشان نشأت گرفته از ایمان و اعتقاد راسخی بود که در عرصه جهاد و مقاومت داشت.

وی افزود: سردار سلیمانی نمونه ای برجسته و تکرار ناشدنی از تربیت یافتگان مسجد و مکتب غنی اسلام است. شخصیتی موثر و فراملی که امروز شهادت او نیز جریان ساز است. 

حجت الاسلام ارزانی، با بیان اینکه این شهید عالی مقام مصداق عینی «أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بود، اظهار کرد: خیزش میلیونی ملت سرافراز و غیور ایران اسلامی در واکنش به جنایت دولت تروریست آمریکا و بغض و کینه عمیق آنان از این اقدام هولناک همراه با عرض ارادت و قدرشناسی به سال ها مجاهدت این سردار سرافراز اسلام را که طی روز اخیر شاهد بودیم نشان از محبوبیت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در سراسر کشور دارد..

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از سردار سلیمانی به عنوان نماد مبارزه با استکبار جهانی و چهره ای ماندگار در تاریخ ایران اسلامی یاد کرد و گفت: نام و یاد این سردار بزرگ اسلام که مظهر عزت و شرف ایران و جهان اسلام است باید تا همیشه تاریخ زنده بماند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اظهار کرد: این سردار بزرگ شهید حججی را نمونه ای از جوانان نخبه تربیت یافته در مساجد می دانست و تأکید فراوانی بر جذب و تربیت جوانان در این کانون تأثیرگذار داشت به گونه ای که در پانزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد، فرمودند:«مسجد هم مدافع فرهنگی تربیت می کند و هم ایثارگر و فداکار برای دفاع از مظلوم است».

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، ابراز کرد: بچه های مسجد باید از این شخصیت بزرگ تأسی گرفته و مساجد را به قرارگاه فرهنگی مبدل کنند همان اهداف آرمانی و پیش بینی شده که در قالب برنامه های کارشناسی شده در کانون های فرهنگی هنری مساجد دنبال می شود.


حجت الاسلام ارزانی، با بیان اینکه سردار سلیمانی یکی از برجسته ترین تربیت یافتگان مساجد بود، گفت: مزین شدن نام 35 کانون فرهنگی هنری در مساجد معتبر، شاخص و محوری سراسر کشور بهانه ای برای تداعی همیشگی یاد، خاطره و راه این شهید گرانقدر است.


وی بزرگداشت مقام رفیع سیدالشهدای جریان مقاومت را یکی از برنامه های محوری در کانون های مذکور برشمرد و گفت: مدیران و فعالان کانون هایی که به نام سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی نامگذاری می شوند اجرای سلسله برنامه های تبلیغی و ترویجی مبتنی بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای عزیز و گسترش فرهنگ ایثار و فداکاری را به صورت ویژه در دستور کار خود دارند
.

وی همچنین به برنامه های مساجد در این ایام نیز اشاره کرد و گفت: در واکنش به اقدام جنایتکارانه آمریکایی ها و داغدار شدن آحاد ملت شریف در شهادت این فرزند غیور ایران اسلامی، "پویش مردمی سردار آسمانی" با هشتگ  #سردار_ آسمانی در فضای مجازی به راه افتاده است اقشار مختلف مردم و بچه های مسجد می توانند برای پیوستن این پویش به آدرس  https://bachehayemasjed.ir/fa/web/bachehayemasjed/sardar-asemani-campaign  مراجعه کردند.

 حجت الاسلام ارزانی، گفت: تلاوت قرآن کریم به مدت40شب همراه با سخنرانی مداحی و سوگواری با بیان رشادت ها و دلاورمردی های قهرمان بزرگ و چهره بین‌المللی مبارزه با تروریسم سردار حاج قاسم سلیمانی با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد در اقصا نقاط کشور برگزار می شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، از برپایی محافل قرائت قرآن کریم به یاد سردار دلها در مساجد خبر داد و گفت: قرائت دسته جمعی (سوره‌ فجر) بعد از نماز جماعت مغرب و عشا در کانون‌های مساجد سراسر کشور برگزار شده و ثواب آن  به روح مطهر شهید عالی مقام حاج قاسم سلیمانی هدیه می‌شود.