از عزاداری‌های فاطمیه و سردار دل‌ها در مساجد ایران و جهان تا گرامیداشت شهید سلیمانی در کانون‌های مساجد

از عزاداری‌های فاطمیه و سردار دل‌ها در مساجد ایران و جهان تا گرامیداشت شهید سلیمانی در کانون‌های مساجد

تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸
برنامه‌ تعدادی از مساجد شاخص تهران در فاطمیه اول، بزرگداشت سردار شهید «قاسم سلیمانی» در مساجد ایران و جهان و یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی از مهمترین اخبار حوزه مسجد در ۱۷ دی ماه است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار این حوزه در هفدهمین روز از دی ماه ۹۸:

 

برنامه‌ تعدادی از مساجد شاخص تهران در فاطمیه اول

 

 

مراسم عزاداری دهه اول فاطمیه در تعدادی از مساجد شاخص پایتخت به شرح زیر برگزار می شود:

 

مسجد جامع غدیر خم

سخنران: حجت الاسلام امین

زمان: از 16 دی به مدت 5 شب بعد از نماز مغرب و عشا

نشانی:خیابان پاسداران، خیابان شهید کشوری، خیابان مسجد

 

 مسجد جامع امام سجاد(ع)

سخنران: حجت الاسلام مشکی

مداح: مرتضی پورخانی، محمدطه امیدی تبار،سیدامیرفربد نقی زاده

نشانی:فلکه دوم صادقیه،بلوار اشرفی اصفهانی، جنب بوستان صبا

 

مسجد جامع قلهک

سخنران: حجت الاسلام آقایی

مداح: نوری زادگان

زمان: از 16 دی به مدت سه شب بعد از نماز مغرب و عشا

نشانی: خیابان شریعتی، بالاتر از ایستگاه مترو قلهک

 

 مسجد جامع امام صادق(ع)

سخنران: حجج اسلام حسینی قمی، نوری زاده و دکتر رفیعی

مداح: محسن عرب خالقی

زمان:16تا20 دی بعد از نماز مغرب وعشا

نشانی: اقدسیه

 

 مسجد انصار

سخنران: حجت الاسلام صادقی نیا

مداح:احیایی،شیرخانی

زمان:17 تا19 دی بعد از نمازمغرب و عشا

نشانی:لواسان، بلوار امام، خیابان شیرخانی

 

مسجد رضوان

سخنران: شیخ حسین‌ ایمانی

مداح: حسین ذوقی، محمدرضا فرزانگان

زمان:17تا 20 دی بعد از نماز مغرب و عشا

نشانی: خیابان مدنی (نظام اباد) ، خیابان حسینی ، خیابان اکبرنژاد

 

مسجد‌جامع‌امام‌حسن‌مجتبی(ع)

سخنران: شیخ امیر ناصری

مداح: امیر برومند

زمان:22دی بعد از نماز مغرب و عشا

نشانی: شهرستان بهارستان، گلستان، خیابان تختی

 

‌ مسجد ثارالله(ع)

سخنران: حجت الاسلام مهدی اصلانی، محسن اسماعیلی

زمان:17تا21 دی بعد از نماز مغرب و عشا

نشانی: میدان رسالت، خیابان هنگام میدان الغدیر

 

مسجد الزهراء(س)

سخنران: شیخ سید محمد علم الهدی

مداح: مهدی سروری، محمدرضا صفوی

زمان:17تا20دی بعد از نماز مغرب و عشا

نشانی: انتهای غربی بلوارآزادگان

 

مسجد سیدالشهدا(ع)

سخنران: حجت الاسلام فرجی

مداح: امیر ولی زاده

زمان:18تا20 دی بعد از نماز مغرب وعشا

نشانی: پاکدشت،میدان پارچین،شهرک شهید نامجو

 

مسجد حضرت ابوالفضل(ع)

سخنران: حجت الاسلام بصیرتی

مداح: سماعیل آمره، رحمان جعفری،مصطفی آرن،ابراهیم میرزایی،مهدی صفر پناه

زمان:17تا19 بعد از نماز مغرب وعشا

نشانی: شادآباد، خیابان شهسواری، کوچه شهید سکنایی

 

برای دسترسی به برنامه تعداد دیگری از مساجد تهران در ایام فاطمیه اینجا کلیک کنید.

 

برگزاری مسابقه دل‌نوشته «سردار آ‌سمانی» در کانون‌های مساجد کرمان

 

 

«مصطفی گرجی» ضمن تسلیت شهادت سردار آسمانی حاج قاسم سلیمانی سرباز همیشه در صحنه گفت: شکل‌گیری شخصیت ایشان برآمده از باورهای دینی و انقلابی بود که توانست رسالت انسانی خود را در جغرافیای زمینی جهان به بهترین شکل ایفا کند و در ذهن و زبان زمان مانا و ماندگار شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمان افزود: سردار سلیمانی با الهام‌گیری و تاسی به مکتب سالار شهیدان توانست در جرگه انسان‌های بزرگ قرار گیرد و با حاکمیت‌ عقل و مدیریت احساس بعد از شهادت نیز الهام بخش آزادی خواهان و عدالت خواهان جهان باشد تا با تاسی به اندیشه‌ فاطمی و عاشورایی او راه‌گشای طریق انسانی باشند.

 

وی تصریح کرد: حضور و ابراز احساسات ملت‌های مسلمان، آزادیخواهان جهان از مکتب ها و ادیان مختلف، دو پیام مهم برای جامعه بشری دارد. نخست احترام و تجلیل و دفاع از انسانیت به معنای حقیقی که در ساحت شخصیت سردار سلیمانی متبلور شده است و دوم اعلام انزجار و نفرت از خودخواهی، بزرگ‌بینی‌توهم‌زا، ترور و غارت ملت ها در قالب شخصیت ترامپ و هم‌فکرانش.

 

گرجی‌گفت: شهادت سردار سلیمانی همدلی، اتحاد و انسجام ملت‌ شریف ایران را در پی دارد و بار دیگر از پس شهادت سردار دل‌ها؛ ایرانی بااراده، قوی، منطقی و متحد را به‌ جامعه جهانی نمایان می‌کند.

 

وی از اعلام آمادگی مساجد و کانون‌های مساجد برای میزبانی و اسکان‌ هموطنان سایر استان‌ها در شهرکرمان، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی، و برپایی موکب‌ها با همکاری‌ شهرداری، برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع سردارحاج قاسم سلیمانی، چاپ ویژه‌نامه با عنوان سردار آسمانی و برگزاری مسابقه‌ای تحت عنوان «دل‌نوشته‌ای به سردارآسمانی» و همچنین اجرای سایر برنامه‌های ابلاغ شده از سوی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور خبر داد.

 

مسجد کوفه سیاه‌پوش عزای فاطمیه

 

 

به نقل از «موقع مسجدالکوفه»، تولیت مسجد کوفه و مزارهای وابسته به آن خود را برای ایام فاطمیه آماده می کند.

 

در همین راستا، ستون های صحن «مسلم بن عقیل(ع)» و مسجد کوفه با بیرق های سیاه پوشیده شد.

 

مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) طبق سال های گذشته در مسجد کوفه با حضور زائران برگزار می شود.

 

مراسم سوگواری دهه فاطمیه از فردا چهارشنبه (18 دی ماه) از ساعت 6 و 30 دقیقه بعدازظهر پس از نماز مغربو عشاء در مصلی «مسلم بن عقیل(ع)» مسجد کوفه برگزار می شود.

 

خطیب حسینی «جعفر مروج» در این مراسم سخنرانی و پس از آن، «کرار العارضی» مرثیه خوانی می کند.

 

حماس، حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کرد

 

 

 به نقل از «امد»، «فوزی برهوم»، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، تجاوزات و حملات مکرر وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به مسجدالاقصی و ممنوعیت اقامه نماز در آن را محکوم کرد.

 

وی افزود: سیاست های مغرضانه صهیونیست ها علیه ملت فلسطین و مقدسات اسلامی و مسجدالاقصی منجر به جنگ دینی می شود و احساسات امت عربی و اسلامی را جریحه دار می کند.

 

سخنگوی حماس اظهار کرد: از همگان می خواهم تا نسبت به فلسطین و آنچه در قدس و مسجدالاقصی از یهودی سازی صورت می گیرد، مسوولیت پذیر باشند و  جلوی اقدامات صهیونیست ها را بگیرند و به آنان اجازه عادی سازی روابط را ندهند.

 

فوزی برهوم تاکید کرد: ما از اهالی قدس و تمامی محافظان چه زن و مرد می خواهیم تا برای دفاع از مسجدالاقصی در این مکان حضور داشته باشند و مسجدالاقصی را تنها نگذارند و با تمام قوا با اشغالگران برخورد کنند.

 

سخنگوی حماس در پایان بر ضرورت مقاومت و درگیری باز با دشمن صهیونیستی هر چه قدر هزینه داشته باشد و قربانی دهد، تاکید کرد و گفت: وظیفه ملت فلسطین حمایت از سرزمین، حقوق و مقدساتشان است تا به هر شکلی شده مقاومت کنند.

 

بزرگداشت سردار شهید «قاسم سلیمانی» در مسجد «کبود» ایروان

 

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، مراسم بزرگداشت شهید سرافراز سردار قاسم سلیمانی با حضور دیپلمات ها و کارکنان سفارت کشورمان در ارمنستان و ایرانیان مقیم این کشور برگزار شد و علاقه‌مندان به آن سردار رشید در ماتم از دست دادن او به سوگ نشستند.

 

در این مراسم که با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد، «بلالی»، مدیر مجتمع آموزشی شهید فهمیده با دکلمه اشعاری به مرثیه سرایی و مداحی پرداخت و سپس حجت الاسلام «موحدی فر»، امام جماعت مسجد کبود ایروان، ضمن سخنانی به تکریم مقام شهید سردار سلیمانی پرداخت و با محکوم کردن این اقدام تروریستی، به تأسی از سخنان مقام معظم رهبری و مسئولین کشور، پاسخ کشورمان به این جنایت را کوبنده خواند.

 

بنابر گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در پایان مراسم قطعنامه ای در محکومیت این عمل تروریستی و تأکید بر ادامه راه شهید و پایبندی به منویات انقلاب و رهبر معظم انقلاب، صادر و قرائت شد که با ندای صلوات از سوی حضار تأئید شد.

 

برگزاری شام غریبان سردار سلیمانی در مساجد پایتخت

 

 

ویژه برنامه های بزرگداشت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و تبیین سیره  شخصیتی و آرمان والای این شهید پرافتخار اسلام در تعدادی از مساجد پایتخت برگزار می شود.

 

این مراسم بزرگداشت در مسجد المتقین واقع در خيابان شريعتی، جنب پل بزرگراه شهيد صدر، خيابان شهيد ستار كشانی امشب 17 دی ماه بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت الاسلام یوسف رفیعی و با مداحی مرتضی بیگلری برگزار می شود.

 

این نشست تبیینی در مسجد جامع قمر بنی هاشم(ع) واقع در نیاوران، انتهای خیابان بوکان، میدان آبک هم با سخنرانی حجت الاسلام سید عباس مولایی و با مداحی اتابک عبداللهی اردبیلی، امشب (سه شنبه ۱۷ دی ماه) بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

 

بنابراین گزارش، نشست تبیین شخصیت و سیره شهید سردار سلیمانی در مسجد نور واقع در قیطریه هم با سخنرانی حجت الاسلام رحیم زاده امشب بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

 

همچنین مراسم تبیین آرمان های والای این سردار آسمانی امشب (شنبه، ۱۷ دی ماه) در مسجد حسینیه ارشاد واقع در خیابان شریعتی با سخنرانی سردار نوعی اقدم و با مداحی احمد حلف زاده و با قرائت قرآن کریم توسط استاد احمد ابوالقاسمی برگزار می شود.

 

هشدار اداره اوقاف قدس به اقدام صهیونیست‌ها در دیوار جنوبی مسجدالاقصی

 

 

به نقل از «الجزیره»، اداره اوقاف اسلامی قدس، مسوول مدیریت مسجدالاقصی، گفت: گروهی از کارگران اسرائیلی در دیوار جنوبی مسجدالاقصی در منطقه «قصور اموی» داربست نصب کردند تا عملیات مرمت دیوار این مسجد را آغاز کنند که این زنگ خطری برای این مسجد است.

 

اداره اوقاف اسلامی قدس در ادامه نسبت به خطرهای اقدامات و حفاری هایی که رژیم صهیونیستی در بخش جنوبی مسجدالاقصی انجام می دهد، هشدار داد و از رژیم صهیونیستی خواست فورا این اقدامات را متوقف کند.

 

یورش صهیونیست ها به مسجدالاقصی

 

ده ها شهرک نشین یهودی روز گذشته (دوشنبه 16 دی ماه) به مسجدالاقصی حمله کردند.

 

اداره اوقاف اسلامی قدس، گفت: 42 تندروی یهودی به مسجدالاقصی حمله کردند. این حمله با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

 

وزارت اوقاف فلسطین اعلام کرد: شهرک نشینان رژیم صهیوینستی ماه گذشته، بیش از 23 بار به مسجدالاقصی حمله کردند.

 

پایان پیام/ 9