عزم کانون های مساجد جنوب کرمان برای دستیابی به عنوان پایتختی فهما

عزم کانون های مساجد جنوب کرمان برای دستیابی به عنوان پایتختی فهما

تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸
مجید خوبی زاده گفت: آخرین مهلت ثبت فعالیت های کانون ها در سامانه بچه های مسجد ۲۵ دی است و کانون های مساجد جنوب کرمان برای دستیابی به عنوان پایتختی فهما در تلاش هستند.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب گفت: در راستای اجرایی شدن طرح ملی فهما و آشنایی مدیران با اهداف و چگونگی اجرای این رویداد ملی، تاکنون بیش از ۲۰ جلسه توجیهی و آموزشی این طرح با حضور مدیران و رابطان فهما در هفت شهرستان جنوبی و بخش های تابعه آن از جمله جازموریان و نودژ برگزار شده است.

 

مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان یادآور شد: محورهای اصلی فهما شامل فعالیت قرآن و عترت، فضای مجازی، کتاب و کتاب خوانی، اوقات فراغت، خلاقیت و نوآوری، پاسداشت مناسبت های مذهبی و رسانه است که کانون های فرهنگی هنری موظف هستند نسبت به ثبت این فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد اقدام کنند تا از این طریق بتوانند امتیاز کسب کنند.

وی اظهار داشت: هر استانی که بتواند در سطح کشور بیشترین امتیاز را کسب کند به عنوان پایتخت فهما کشور یا همان پایتخت فرهنگ هنر ایران انتخاب می شود.

 

 خوبی زاده با بیان این مطلب که آخرین مهلت ثبت فعالیت های کانون ها در سامانه بچه های مسجد ۲۵ دی است، از عزم جدی کانون های مساجد جنوب کرمان برای دستیابی به رتبه برتر فهما خبر داد و عنوان داشت: جنوب کرمان ۴۹۱ کانون فرهنگی هنری دارد و مدیران این کانون های فرهنگی هنری در تلاش هستند تا از وقت باقیمانده به منظور ثبت فعالیت های خود در سامانه بچه های مسجد نهایت بهره را ببرند.

 

مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان ابراز داشت: با این وجود برخی از کانون فرهنگی هنری به دلیل مشکلاتی همچون عدم دسترسی آسان به اینترنت تاکنون موفق به ثبت فعالیت های خود در این سامانه نشده اند و برخی مدیران کانون های فرهنگی هنری نیز به دلایل مختلفی از جنوب کرمان به شهری دیگری نقل مکان کرده اند و برخی دیگر نیز شماره تلفن آنها تغییر کرده و امکان دسترسی به آنها وجود ندارد این عوامل سبب شده تا روند ثبت فعالیت های این کانون ها با مشکل مواجه شود.

 

خوبی زاده افزود: در این هفته باقیمانده، از طریق ارتباط با ائمه جماعات و هیئت امنای این مساجد به دنبال رفع این مشکل هستیم.

پایان پیام/ 586