مسجد «جامع شهداء» کازرون میزبان سی و هفتمین نشست آموزشی طرح ملی «فهما» در استان فارس شد

مسجد «جامع شهداء» کازرون میزبان سی و هفتمین نشست آموزشی طرح ملی «فهما» در استان فارس شد

تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸
سی و هفتمین نشست آموزشی طرح ملی «فهما» در استان فارس به میزبانی کازرون با حضور مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد در مسجد « جامع شهداء» این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، سی و هفتمین نشست آموزشی طرح ملی «فهما» در استان فارس به میزبانی کازرون با حضور مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد در مسجد « جامع شهداء» این شهرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام «علی محمدپور» امروز (پنجشنبه 19دی) در این نشست به بیان اهداف و ابعاد مختلف اجرای این طرح گفت: فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در قالب این طرح در سامانه «بچه های مسجد» ثبت و مورد ارزیابی قرار می گیرد که در این راستا سرانه نیز طبق امتیاز ثبت شده ی هر کانون در طرح ملی «فهما» محاسبه می شود.

 

رابط استانی طرح ملی «فهما» در شهرستان کازرون افزود: کانون های مساجد تنها 6 روز فرصت دارند تا اطلاعات کانون را در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند و بتوانند حداکثر امتیاز را کسب کنند.

 

«سیدهادی نیکبخت زاده» نیز در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و نام سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» و تسلیت ایام فاطمیه گفت: تداوم راه شهدا با رونق بخشی به فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد و همدلی اصحاب مسجد در اجرا برنامه ها میسر می شود.

 

رابط شهرستان کازرون در طرح ملی «فهما» تاکید کرد: «فهما» مخفف فرهنگ و هنر مساجد ایران است و اختصاص عادلانه سرانه به کانون های مساجد و کمک به هم افزایی بیشتر کانون ها و شناسایی ظرفیت های هنری از مزایای اجرای طرح است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «سیدالشهدا (ع)» مسجد «جامع شهدا» کازرون افزود: همکاری مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان در ثبت فعالیت های صورت گرفته در سامانه می تواند جایگاه استان فارس را ارتقا بخشد و بودجه خوبی را برای اجرای برنامه ها جذب کند.

 

براساس این گزارش، در ادامه این نشست که با تلاوت قرآن توسط «محمود عباسی»، مدیر کانون فرهنگی و هنری «رسول خاتم (ص)» مسجد «حاج اسماعیل» کازرون همراه بود، بخش های مختلف ثبت فعالیت ها و نکات مربوط به آن توسط «رضا باقری»، کارشناس مسئول پشتیبانی و توسعه منابع ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تشریح شد.

 

 

پایان پیام/ 130