درهای مسجد جامع «کوچی» برای اولین بار به روی غیرمسلمانان گشوده شد

درهای مسجد جامع «کوچی» برای اولین بار به روی غیرمسلمانان گشوده شد

تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸
مراسم «روز باز مسجد» برای اولین بار در مسجد جامع شهر «کوچی» هند برگزار شد تا ترس و ابهاماتی که در ذهن غیرمسلمانان در مورد اسلام و پیروان آن وجود دارد، از بین برود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «thehindu»، مسجد جامع شهر «کوچی» در «کاچریپادی» هند، برای نخستین بار درهای خود را به روی اعضای دیگر جوامع مذهبی باز کرد.

 

به گفته ترتیب دهندگان این مراسم، برای اولین بار است که مسجد جامع «کوچی» درهای خود را به روی اعضا و رهبران دیگر مذاهب در این شهر باز می کند.

 

کمیته مسجد جامع شهر «کوچی» از پیروان مذاهب مختلف در این منطقه دعوت کرد تا برای شرکت در مراسم مذهبی مسلمانان و گوش کردن به سخنرانی های مذهبی به این مسجد بیایند.

 

«الکساندر توماس» از دادگاه عالی «کرالا» که در این مراسم شرکت کرده بود، گفت: این می تواند نقطه آغاز گفتگوهای میان مذهبی در «کوچی» باشد. او اولین بار است که در چنین مراسمی شرکت کرده و از اینکه برای اولین بار شاهد اقامه نماز مسلمانان بود، ابراز خرسندی کرد.

 

کمیته مسجد جامع «کوچی» امیدوار است تا برگزاری مراسم «روز باز مسجد» تبدیل به یکی از اقدامات دائمی از سوی مسجد جامع کوچی شود.

 

به گفته اعضای این کمیته،در شرایط کنونی سیاسی در هند که غالبا علیه مسلمانان است، چنین اقدامی برای آشنا کردن مردم با مسلمانان و مناسک آنها لازم و ضروری است تا ترس و ابهاماتی که در ذهن آنها در مورد اسلام و پیروان آن وجود دارد، از بین برود.

پایان پیام/ 7