اقامه نماز جمعه ۳۰ هزار فلسطینی در مسجدالاقصی

اقامه نماز جمعه ۳۰ هزار فلسطینی در مسجدالاقصی

تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸
در حالی که ۳۰ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجدالاقصی و تحت تدابیر شدید امنیتی اقامه کردند، نظامیان رژیم صهیونیستی مانع ورود برخی جوانان به این مسجد شدند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «خبرگزاری قدس»، اداره اوقاف اسلامی قدس، گزارش داد: حدود 30 هزار نمازگزار فلسطینی نماز جمعه را در سایه تدابیر امنیتی صهیونیست ها در مسجدالاقصی اقامه کردند.

 

اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد: نمازگزاران در ساعت های اولیه صبح خود را به مسجدالاقصی رساندند.

 

نظامیان رژیم صهیونیستی در خیابان های اطراف و ورودی های این مسجد حضور داشتند و از ورود جوانان به مسجدالاقصی جلوگیری کردند.

 

هشدار خطیب مسجدالاقصی به صهیونیست ها

 

«شیخ عکرمه صبری»، خطیب مسجدالاقصی نیز نسبت به افزایش حملات صهیونیست ها به مسجدالاقصی و هدف قرار دادن مصلی «باب الرحمه» هشدار داد.

 

شیخ عکرمه صبری در خطبه های نماز جمعه تاکید کرد: مصلی باب الرحمه جزء جدایی ناپذیر از این مسجد است و ما ذره ای از خاک این مسجد را به کسی نخواهیم داد.

 

خطیب مسجدالاقصی با اشاره به حمله شهرک نشینان، وزیران و اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی به این مسجد اظهار کرد: صهیونیست ها تلاش دارند مصلی «باب الرحمه» را ببندند، اما بدانند به یاری خدا در مصلی باز خواهد ماند.

 

شیخ عکرمه صبری در ادامه حمله به نمازگزاران و بازداشت آنان را محکوم کرد.

 

ممنوعیت ورود چهار جوان فلسطینی به مسجدالاقصی

 

دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی روز جمعه (20دی ماه) چهار جوان ساکن قدس اشغالی را به پنج تا شش ماه دوری از مسجدالاقصی محکوم کرد.

 

منابع فلسطینی گزارش دادند: مقامات صهیونیستی چهار جوان به نام «احمد رکن»، «محمد زغیر»، «احمد الشاویش» و «عماد ابواسنینه» را به دوری از مسجدالاقصی محکوم کردند.

 

پایان پیام/ 43