امام جمعه جیرفت به رویداد ملی فهما پیوست

امام جمعه جیرفت به رویداد ملی فهما پیوست

تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸
امام جمعه جیرفت با عضویت در کانون فرهنگی هنری مصلی جیرفت به رویداد ملی فهما پیوست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان در راستای تشریح رویداد ملی فهما و گزارش عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد با امام جمعه جیرفت دیدار و گفت گو کرد. 

 


«مجید خوبی زاده» در این دیدار در تشریح رویداد ملی فهما گفت: رویداد ملی فهما طرح انتخاب پایتخت فرهنگ هنر مساجد ایران است که در راستای اجرایی شدن این طرح، مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد بایستی نسبت به ثبت ارکان و اعضا کانون و نیز ثبت فعالیت ها و ایده ها در سامانه بچه های مسجد اقدام کرده تا بتوانند امتیاز کسب کنند.

 

 

 

 

مدیر فهمای جنوب کرمان یادآور شد: در این طرح ۸ محور شامل فعالیت های قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، هنری و ادبی، کتابخوانی، غنی سازی اوقات فراغت، پاسداشت مناسبت ها ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه و خلاقیت و نوآوری تعریف شده است که کانون های باید در این زمینه ها فعالیت کرده و سپس نسبت به ثبت این فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد اقدام کنند.

 

 

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: استانی که بتواند بالاترین امتیاز را کسب کند به عنوان پایتخت فرهنگ هنر مساجد ایران انتخاب می شود.

 

 

 

 

خوبی زاده تصریح کرد: اجرای طرح ملی فهما، زمینه شناسایی کانون های فعال از غیرفعال، ایجاد انگیزه و رقابت سالم بین کانون های مساجد و نیز زمینه ارائه طرح ها و ایده های خلاقانه از سوی کانون ها را فراهم کرده است.

 

مدیر ستاد فهمای جنوب عنوان داشت: از آنجایی که بایستی نحوه اجرای این طرح برای مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد تشریح می شد بنابراین چندین جلسه توجیهی طرح ملی فهما در سطح این منطقه برگزار شد و هم اکنون ۲۳ رابط فهما در سطح جنوب کرمان در حال آموزش این طرح به سایر مدیران کانون ها هستند.

 

وی بیان داشت: در جنوب کرمان ۴۹۱ کانون فرهنگی هنری مساجد راه اندازی شده است که ۹۰ درصد آنها کانون های روستایی هستند و به دلیل عدم دسترسی آسان به اینترنت در این مناطق، تاکنون فقط ۴۴۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح جنوب کرمان موفق به ثبت اطلاعات در سامانه بچه های مسجد ثبت شده اند.

 

خوبی زاده افزود: تاکنون قریب ۲۰ هزار نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در سامانه بچه های مسجد عضو شده اند.

 

شایان ذکر است؛ در پایان این نشست حجت الاسلام «رضا سعادت فر» امام جمعه جیرفت با عضویت در کانون فرهنگی هنری مصلی جیرفت به رویداد ملی فهما پیوست.

پایان پیام/ 586