برنامه های کارگروه مساجد استان قم در دهه فجر سال جاری

برنامه های کارگروه مساجد استان قم در دهه فجر سال جاری

تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸
مسؤول کارگروه مساجد استان قم در تشریح برنامه های این کارگروه تأکید کرد که کارگروه مساجد استان قم برای هم افزایی بیشتر جهت اجرای برنامه های مشترک فرهنگی در مساجد انقلابی و شاخص استان قم تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، سومین جلسه «کارگروه مساجد» ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امروز(یکشنبه 22دی) در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و همچنین وقایع مصیب بار اخیر اظهار داشت: انشاءالله خداوند توفیق بدهد تا با بصیرت در خدمت ولی فقیه زمان باشیم و کارهای جدی در این زمینه انجام بدهیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم تصریح کرد: از مساجد مختلف برای تبیین بیشتر برنامه های این کارگروه دعوت شده اند که سازمان تبلیغات برای تشکیل این جلسه قبول زحمت کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این جلسه ابراز داشت: تا کنون سه جلسه برگزار شده و این جلسه چهارم است چون قرار است در دهه فجر هر شب یک برنامه مشترک داشته باشیم.

وی با بیان این که دستگاه های عضو در این کارگروه هرشب یک برنامه مشترک در مساجد شاخص و انقلابی در دهه فجر برگزار می‌کنند، خاطرنشان کرد: مساجد انقلابی و مساجدی که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی روی آنها نظر دارند دعوت شده اند تا ما نیز به این مساجد کمک کنیم تا برنامه مشترک توسط این کارگروه برگزار شود.

وی تأکید کرد: ما به دنبال برنامه هایی هستیم که با محوریت مساجد انجام بشود بنابراین برنامه های فرهنگی خارج از مساجد مثل راهپیمایی ها، تجمع ها و جشن های خیابانی که ربطی به مسجد ندارد را در این کارگروه بحث نمی کنیم.

مسؤول کارگروه مساجد استان قم در ادامه با تأکید بر این که مساجد غیر شاخص نیز باید مورد توجه قرار بگیرند، گفت: اما چون می خواهیم یک کار بزرگ و چشم گیر داشته باشیم که الگویی برای دیگر مساجد هم باشد تصمیم بر این شده که مساجد شاخص سطح استان شناسایی و برنامه ها در این مساجد اجرا شود و از عموم مردم برای شرکت در این برنامه ها دعوت کنیم.

وی افزود: سعی داریم در این کارگروه سخن ائمه جماعات، اعضای هیأت امنا و مسؤولان برنامه های فرهنگی مساجد را بشنویم تا بدانیم چطور می توانیم یک شب در آن مسجد برنامه مشترک داشته باشیم و اگر هم ما پیشنهادی داشته باشیم به این عزیزان ارائه بدهیم.

پایان پیام/ 414