افزایش ۴ برابری بودجه حمایت از مکان‌های عبادی و مساجد در آمریکا

افزایش ۴ برابری بودجه حمایت از مکان‌های عبادی و مساجد در آمریکا

تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸
گروهی از سیاست‌مداران و رهبران دینی در آمریکا خواستار چهار برابر شدن بودجه حمایت از مکان‌های عبادی به ویژه مساجد در این کشور شدند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «اورشلیم پست»، سناتورها همراه با گروهی از سیاستمداران و رهبران جوامع دینی در آمریکا از افزایش تدابیر امنیتی برای حفاظت از مکان های عبادی به ویژه مساجد در این کشور، حمایت کردند.

 

«کریسن وان هولن» و «بن کاردین»، سناتورهای آمریکایی همراه با گروهی از رهبران مسلمان، مسیحی و یهودی خواستار چهار برابر شدن بودجه برنامه حفاظت از مکان های عبادی و افزایش این بودجه از 90 میلیون تا 360 میلیون دلار شدند.

 

هولن و کاردین در گفتگو با رسانه ها در «بالتیمور» وعده دادند از طرح افزایش بودجه برای تحکیم تدابیر امنیتی در مکان های عبادی و مذهبی، حمایت می کنند.

 

این طرح در ابتدا از سوی «چاک شومر»، سناتور نیویورک و رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا مطرح شد.

 

هفته گذشته کنگره آمریکا مجوز افزایش بودجه 50 درصدی برای این برنامه را صادر کرد تا این بودجه از 60 میلیون دلار در سال 2019 به 90 میلیون دلار در سال 2020 برسد.

 

حالا و در مرحله بعد سناتورها و رهبران دینی در آمریکا خواستار چهار برابر شدن بودجه نهایی و رسیدن آن به 360 میلیون دلار شده اند.

 

بر اساس این برنامه مکان های عبادی و دیگر موسسه های غیردولتی می توانند درخواست بودجه ای معادل 100 هزار دلار برای تامین امنیت خود ارائه دهند.

 

این بودجه می تواند برای برنامه های امنیتی مانند ساخت حفاظ، نصب دوربین، نصب درهای قوی تر و بهکار گیری پرسنل امنیتی مورد استفاده قرار بگیرد.

 

سناتورها اطمینان داده اند این طرح از حمایت هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در کنگره و مجلس سنای آمریکا برخوردار خواهد شد.

 

پایان پیام/ 7