اعضای کانون‌های مساجد خوراک علمی معرفتی برای جامعه ارائه کنند

اعضای کانون‌های مساجد خوراک علمی معرفتی برای جامعه ارائه کنند

تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام ابوترابی گفت: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران با رصد فضای روز، مضامین و محتوای علمی را از قرآن استخراج کنند و به‌عنوان تغذیه علمی معرفتی در دسترس نسل جوان قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام «محمود ابوترابی» امروز (۲۵ دی) در نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران ضمن تحسین فعالیت کانون‌های مساجد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، دینی، قرآنی، ورزشی و... خواستار تبیین و تشریح نقشه راه فعالیت فرهنگی در حوزه مساجد استان شد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه مازندران با قدردانی از ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد جهت اعطای حکم عضویت در شورای هماهنگی کانون‌های مساجد استان به مدیریت حوزه، افزود: در چارچوب مقررات کشور مسئولیت به حوزه داده شد برای مشارکت در شورای هماهنگی کانون‌های مساجد مازندران و تلاش دارم در میدان باشم و در راستای شرح وظایف اثرگذار باشم.

 

وی بر لزوم استخراج مضامین و محتوای علمی از قرآن کریم باهدف در دسترس همگان قراردادند تأکید کرد و گفت: این مضامین ناب اسلامی باید از طریق فضای حقیقی و مجازی به‌عنوان تغذیه علمی معرفتی در دسترس نسل جوان باشد.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی به اهمیت فعالیت مسجدی اشاره کرد و ادامه داد: جایگاه مسجد از منظر عترت و قرآن استخراج شود و در دسترس همگان قرار گیرد.

 

وی بابیان اینکه مسجد باید در تحقق منویات رهبری پیش تا باشد، تأکید کرد: از نیروهای مستعد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و متدینین محلات برای تبیین گام دوم انقلاب بهره‌گیری شود تا با جریان سازی فرهنگی، راهکارهای عملیاتی ارائه شود.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی بابیان اینکه نگاه دینی شبکه‌ای است و بایستی فعالیت‌های کانون‌های مساجد و مؤمنین به‌صورت شبکه انجام پذیرد، گفت: کانون‌های مساجد زمینه‌ساز جذب هنرمندان به این پایگاه‌های دینی باشند.

 

عضو شورای هماهنگی کانون های مساجد استان مازندران با اشاره به اینکه عضویت بیش از ۱۱۰ هزار عضو در کانون‌های مساجد استان فرصت مغتنمی برای ارتقای سطح فرهنگ دینی است، افزود: این فعالان مسجدی باید اوضاع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را رصد کنند و خوراک برای جامعه تهیه کنند.

 

حجت‌الاسلام ابوترابی اذعان کرد: به فرموده حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی رئیس اقامه نماز کشور معتاد به‌صورت چهره به چهره یارگیری می‌کند چرا مسجدی‌ها یارکشی نمی‌کنند.

 

وی خاطرنشان شد: ارائه تفسیر قرآن متناسب با فضای روز جامعه توسط امامان جماعت مساجد موردتوجه کانون‌های مساجد استان باشد.

پایان پیام/ 286