مساجد باید محور ترویج و تبلیغ حقوق بشر اسلامی باشند

مساجد باید محور ترویج و تبلیغ حقوق بشر اسلامی باشند

تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸
باقری‌کنی با بیان‌اینکه مساجد در تحکیم الگوها، محورها و عناصر مردم‌سالاری اسلامی مطابق با فطرت انسانی نقش محوری دارند، گفت: مساجد باید محور ترویج و تبلیغ حقوق بشر اسلامی باشند و اجازه ورود مفاهیم جدید و به دور از آموزه‌های دینی را در این عرصه ندهند.

 به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «علی باقری کنی» در همایش «مدیریت مسجد» که پیش از ظهر امروز (پنجشنبه، 26 دی ماه) در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، با اشاره به ویژگی های اخلاقی شهید سردار سلیمانی اظهار کرد: اخلاص و شجاعت و تدبیر شهید سلیمانی نسبت به ولایت مثال زدنی بود. برخی عناصر طی این مدت سعی می کردند، دست به تخریب ویژگی‌های شخصیتی شهید سردار سلیمانی بزنند که نتوانستند کوچک‌ترین خدشه‌ای به آن وارد کنند.

 

وی بیان کرد: خط فکری و ذهنی شهید سلیمانی همان راهبرد و دیدگاه های مقام معظم رهبری بود و از معیارهای مدنظر رهبری پیروی می کرد و آمریکای جنایتکار از یک سال و نیم قبل برنامه ترور شهید سلیمانی را دنبال می کرد، تا با این اقدام خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کند.

 

معاون امور بین الملل قوه قضاییه با اشاره به برداشت غلط آمریکایی‌ها از حوادث آبان ماه سال جاری، گفت: حوادث آبان ماه، ذهنیت دستیابی به فرصت براندازی نظام را به آنها داد، اما آنها همانند گذشته اشتباه کردند. برخی از برهم‌زنندگان نظم عمومی نوکر جیره خوار آمریکا بودند که با اقدامات خود بر حوادث اخیر دامن زدند.

 

وی با اشاره به حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت گفت: این حضور باشکوه آمریکای جنایتکار را شوکه کرد.

 

باقری کنی در ادامه با بیان اینکه دشمن هدفمند و با برنامه برای تحقق اهداف خود در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی عمل می‌کند، تصریح کرد: ملت ایران و مسئولان باید همواره آگاه باشند، تا توطئه‌های دشمنان مانند همیشه بی‌اثر بماند. چراکه مردم در تشییع پیکر شهید سلیمانی نقش اساسی و اصلی ایفا کردند و آمریکا با دیدن اتحاد، انسجام و ولایتمداری ملت ایران فهمید هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

معاون امور بین الملل قوه قضائیه شهید سلیمانی را الگویی ماندگار برای همه دانست و گفت: نباید اجازه داد، تا راه شهید سلیمانی، مخدوش شود، زیرا که این شهید والامقام در راه ارزش‌های انقلاب و ولایتمداری به شهادت رسید.

 

وی گفت: در مورد شهید سلیمانی نباید حرفی زده شود که اختلاف ایجاد کند، باید حواسمان به راه شهید سلیمانی باشد، چرا که برای استفاده حداکثری از مسیر شهادت شهید سلیمانی در راه انقلاب، باید مسیر و هدف ایشان روشن، دقیق و واقعی بیان و در این زمینه وجهه ولایت مداری این شهید تبیین شود.

 

وی در ادامه خطاب به ائمه جماعات گفت: مساجد باید محور ترویج و تبلیغ حقوق بشر اسلامی و حقیقی باشند و اجازه ورود مفاهیم جدید و به دور از موضوعات دینی در حوزه حقوق بشر را ندهند.

 

باقری کنی بر لزوم ترویج مردم سالاری اسلامی تاکید و تصریح کرد: در زمینه حقوق بشر نمی توان ذره‌ای نرمش به خرج داد، دشمن در چهل سال انقلاب در زمینه ترویج حقوق بشر مدنظر خود تلاش های گسترده ای داشته است.

 

معاون امور بین الملل قوه قضاییه با بیان اینکه آمریکا و کشورهای غربی به دنبال ترویج حقوق بشر جدید و مورد توجه خود هستند، ادامه داد: حقوق بشر به عنوان جریان انقلابی باید با نگاه دینی ترویج داده شود و پرچم اسلام در این حوزه به اهتزاز درآید.

 

معاون امور بین الملل قوه قضاییه ابراز کرد: مساجد در راستای تحکیم الگوها، محورها و عناصر مردم سالاری اسلامی مطابق با فطرت انسانی و اسلامی نقش محوری و کلیدی دارند، از طرفی جلوگیری از آلودگی و مخدوش شدن مطالبات با موضوعات خلاف دین و اخلاق اسلامی از وظایف موثر و محوری مساجد به شمار می‌رود.

 

باقری کنی با اشاره به اینکه نهادهای دینی و روحانیت باید به دنبال تحقق موازین دینی باشند، گفت: موازین دینی مطابق با فطرت‌های دینی است و در این عرصه ائمه جماعات و مساجد باید نقش آفرینی و از آلودگی و مخدوش شدن مطالبات با موارد دینی جلوگیری کنند.

 

وی با بیان اینکه دشمن هدفمند در حال برنامه ریزی است تا از اتفاقات کوچک نهایت استفاده را ببرد، خاطرنشان کرد: چیزی را که امروز در جهان سکولار غرب به عنوان حقوق بشر مطرح است ما به آن صورت در دین نداریم، به همین جهت برخی معیارهای حقوق بشر آنها با اصول و مبانی دینی ما قابل پذیرش نیست.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 40