محکومیت حمله صهیونیست‌ها به نمازگزاران مسجدالاقصی

محکومیت حمله صهیونیست‌ها به نمازگزاران مسجدالاقصی

تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸
حمله نظامیان صهیونیستی به نمازگزاران مسجدالاقصی و زخمی کردن آنان، با محکومیت وزارت امور خارجه فلسطین و جنبش حماس رو به رو شد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «آناتولی»، مسجدالاقصی هر روز و هر هفته در معرض حملات مکرر صهیونیست ها قرار دارد و نظامیان صهیونیستی نیز از هیچ اقدامی در هتک حرمت های خود دریغ نمی کنند.

 

در همین راستا، پلیس رژیم صهیونیستی صبح جمعه به نمازگزاران مسجدالاقصی حمله کرد.

 

شاهدان عینی گفتند: نظامیان رژیم صهیونیستی در ورودی های مسجدالاقصی مستقر بودند و به نمازگزاران حمله کرده و آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

 

شاهدان عینی اظهار کردند: حمله پلیس صهیونیستی منجر به زخمی شدن تعدادی از نمازگزاران شد.

 

با وجود تنش و درگیری در مسجدالاقصی، هزاران فلسطینی نماز صبح جمعه را برای مقابله با حملات صهیونیست ها در این مسجد اقامه کردند.

 

نمازگزاران پیش از حمله نظامیان صهیونیستی و پس از پایان نماز، فریاد«الله اکبر» سر دادند.

 

مردم فلسطین به دعوت جنبش حماس برای اقامه نماز صبح جمعه در مسجدالاقصی حضور یافتند.

 

حماس از مردم فلسطین خواسته بود برای مقابله با حملات مکرر صهیونیست ها نماز صبح خود را در مساجد مرکزی غزه، مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی اقامه کنند.

 

حماس حمله به نمازگزاران مسجدالاقصی را محکوم کرد

 

به دنبال حمله پلیس رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، جنبش حماس این اقدام را محکوم کرد و آن را «رفتار وحشیانه نژادپرستانه» خواند.

 

«حازم قاسم»، سخنگوی جنبش حماس گفت: حمله به نمازگزاران، هتک حرمت آشکار به قوانین بین المللی و بشری است که مردم را از حق عبادی شان محروم می کنند.

 

وی افزود: حمله وحشیانه پلیش رژیم صهیونیستی مانع حضور اهالی قدس به مسجدالاقصی نمی شود، بلکه به حضورشان محکم تر ادامه می دهند.

 

سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد: فلسطینی ها به دفاع از هویت قدس و آینده آن ادامه خواهند داد و جزء به پیروزی نمی اندیشند.

 

وزارت امور خارجه فلسطین حمله به نمازگزاران مسجدالاقصی را محکوم کرد

 

وزارت امور خارجه فلسطین نیز در بیانیه ای این حمله را محکوم و تصریح کرد: این اقدام احساسات میلیون ها عرب و مسلمان را جریحه دار کرد.

 

این وزارتخانه افزود: این حمله غیرقانونی و غیرقابل توجیه است و حملات مستمر صهیونیست ها با هدف تقسیم زمانی آن صورت می گیرد.

 

وزارت امور خارجه فلسطین در ادامه اعلام کرد: این حمله را با مقامات مسئول بین المللی پیگیری می کند.

 

پایان پیام/ 43