طرح « فعال‌سازی مساجد نیمه‌فعال رودبار» اجرا می شود

طرح « فعال‌سازی مساجد نیمه‌فعال رودبار» اجرا می شود

تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸
اسکندری گفت: کانون فرهنگی و هنری حضرت ابوالفضل(ع) رودبار با اجرای طرح "فعال‌سازی مساجد نیمه‌فعال رودبار" به فعال‌سازی مساجدی می‌پردازد که به دلیل عدم استقرر روحانی و مشکلات دیگر غیرفعال هستند.

«مازیار اسکندری» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به لزوم احیا کارکردهای مساجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: مساجد پایگاه دینی مسلمانان محسوب می‌شدند که علاوه بر امور دینی و عبادت به‌عنوان پایگاه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، قضایی و حتی اقتصادی نیز به شمار می‌روند.

 

مسئول کانون حضرت ابوالفضل(ع) روستای نصفی رودبار ادامه داد: باید نقش‌های مساجد را در جامعه پررنگ‌تر کرد تا بتوان نشاط به دور از ابتذال را به جامعه تزریق کرد.

 

وی با تاکید بر بازنگری در کارکرد مساجد با توجه به نیازهای روز اظهارداشت: مساجد ضمن پاسخگویی به نیازهای نوجوانان و جوانان باید به محل تجمع این قشر تبدیل شوند تا محور تمام فعالیت‌های قشر جوان قرار گیرند.

 

اسکندری لازمه مسجدمحوری فعالیت‌ها را در فعال‌سازی مساجد غیرفعال دانست و بیان کرد: در این راستا کانون فرهنگی و هنری حضرت ابوالفضل(ع) رودبار با اجرای طرح "فعال‌سازی مساجد نیمه‌فعال رودبار" به فعال‌سازی مساجدی می‌پردازد که به دلیل عدم استقرر روحانی و مشکلات دیگر غیرفعال هستند.

 

وی ادامه داد: اعضای کانون به همراه امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) چهارشنبه هر هفته در یکی از مساجد روستایی شهرستان حضور پیدا کرده و ضمن اقامه نماز مغرب و عشا به بررسی مشکلات موجود و ارائه راهکار می‌پردازند.

 

اسکندری با بیان اینکه این طرح تاکنون در مسجد روستای جلالیه و ماندآبان اجرا شده است تصریح کرد: در تلاشیم تا با همکاری اوقاف و امور خیریه شهرستان تاپایان سال بتوانیم نیمی از مساجد نیمه‌فعال شهرستان را فعال‌سازی و به مکانی برای فعالیت‌های جوانان تبدیل کنیم.

 

پایان پیام/ 84