ظرفیت کانون‌های مساجد برای اجرای برنامه‌های نوروزی بکار گرفته می‌شود

ظرفیت کانون‌های مساجد برای اجرای برنامه‌های نوروزی بکار گرفته می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸
زارع بابیان اینکه مازندران بیش از هزار کانون فرهنگی هنری دارد که بسیاری از این تعداد در ایام نوروز به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند، گفت: ظرفیت کانون‌های مساجد برای اجرای برنامه‌های نوروزی بکار گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباس زارع» بعدازظهر امروز (29 دی) در جلسه ستاد تسهیلات سفر مازندران در استانداری دیار علویان با اشاره به برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ایام نوروز 99، از برپایی جشنواره نوروزی «ترنه وا» خبر داد و گفت: این جشنواره در دو بخش «مازندران پاک و بانشاط» هم‌زمان با ایام نوروز برگزار می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران همچنین از برپایی نمایشگاه فرهنگی و صنایع‌دستی در این ایام خبر داد و افزود: از ظرفیت کانون‌های مساجد نیز برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی بهره‌گیری می‌کنیم.

 

وی بابیان اینکه مازندران بیش از هزار کانون فرهنگی هنری دارد که بسیاری از این تعداد در ایام نوروز به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند، گفت: ترویج فرهنگ بومی با محوریت نوروز خوانی، آئین «مارمه» و «عید باستانی» از دیگر برنامه‌های نوروز امسال است.

 

زارع به تقاضا جامعه هنری برای برگزاری اجرای زنده موسیقی در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: تلاش داریم از فضاهای غیراستاندارد برای اجرای برنامه‌های هنری استفاده نشود.

پایان پیام/ 286