عوامل پیشتازی کانون «گلستان مهدیه» در رویداد ملی «فهما»

عوامل پیشتازی کانون «گلستان مهدیه» در رویداد ملی «فهما»

تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸
کانون فرهنگی هنری «گلستان مهدیه» با اجرای برنامه در محورهایی همچون ورزش و سلامت و شبکه‌سازی و فضای مجازی توانسته علاوه بر توفیق در رویداد ملی «فهما»، فرصت انس اقشار مختلف با مسجد را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون های فرهنگی هنری مساجد از بازوان پرتوان خانه های خدا در مسیر حرکت به سوی «مسجد تراز اسلامی» هستند که با لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف اعم از فعالیت های قرآنی، کتابخوانی، سرود و ... توانسته اند نقشی مهم در خاکریز فرهنگ ایفا کنند.

 

از این رو در سلسله گزارش هایی فعالیت کانون های فعال و ممتاز مسجدی مرور می شود:

 

کانون فرهنگی هنری «گلستان مهدیه» در جوار مسجد علی ابن ابیطالب(ع) استان هرمزگان ازجمله این کانون ها است که توانسته با اجرای برنامه های متنوع ذیل شاخص های هشت گانه طرح ملی «فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران)» 12 هزار و 88 امتیاز کسب و نام خود را در زمره فعالان و برترین های این طرح ثبت کند.

 

masajed

 

این کانون مسجدی با 657 عضو مجری برنامه های متنوع در رشته های مختلف با توجه به ذائقه، جنسیت و شرایط سنی مخاطبان است که در ذیل برخی از آنها مرور می شود.

 

ورزش و سلامت یکی از محورهای اصلی فعالیت این کانون مسجدی است که ذیل آن دوره های والیبال، تیراندازی، ورزش های رزمی، کوهپیمایی، پیاده روی های جمعی و خانوادگی، والیبال، فوتبال، فوتسال و ... ویژه گروه های سنی مختلف برگزار می شود و نشان از اهتمام این کانون به سلامت جسم اعضا و فعالان خود در عین توجه به روح و استعدادهای آنها دارد.

 

Image result for ‫فوتبال بچه ها‬‎

 

آموزش و توانمندسازی از دیگر محورهای فعالیت کانون فرهنگی هنری «گلستان مهدیه» است که ذیل آن دوره های درسی تقویتی، زبان های خارجی، آموزش سواد رسانه ای، آموزش های فنی و حرفه ای، ارائه خدمات رایانه ای، شناسايي و تشکيل هسته هاي علمي پژوهشي، مهارت هاي هفت‌گانه رايانه اي، مهارتی، اخلاقی، بصیرتی و اعتقادی برگزار می شود و توانسته مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.

 

هنر از دیگر شاخصه های هشت گانه طرح ملی «فهما» است که در کانون فرهنگی هنری «گلستان مهدیه» نسبت به آن اهتمام ویژه ای می شود، برگزاری دوره های آموزشی مداحی، تصویرسازی، تئاتر، فیلمسازی، خوشنویسی، خیاطی، عکاسی، نمایشی، سرود، کاریکاتور، قصه گویی، فیلمسازی و تولیدات هنری از جلوه های این اهتمام است که با استقبال بالای اعضا و فعالان مواجه شده است.

 

 

برگزاری دوره های حفظ، روخوانی و قرائت قرآن در محور قرآن و عترت، اجرای طرح «شنبه های با کتاب»، برگزاری مسابقات کتابخوانی و مشارکت در طرح «روستاهاي دوستدار کتاب» در محور کتاب و کتابخوانی، شبکه سازی و فضای مجازی با فعالیت هایی همچون شناسايي و تشکيل هسته هاي علمي پژوهشي و ارائه خدمات رایانه ای، انجام فعالیت های اجتماعی همچون مقابله با آسیب های اجتماعی، کارآفرینی، مشاوره، سبک زندگی، اردویی و گردشگری از دیگر فعالیت هایی است که این کانون برتر و فعال مسجدی با انجام آنها موفق به کسب امتیاز بالا در نخستین رویداد ملی فهما شده است.

 

Image result for ‫کلاس های ورزش در مساجد‬‎

 

مهم آنکه این کانون در اجرای برنامه ها به همه گروه های سنی به ویژه کودکان و نوجوانان توجه دارد تا همه سنین و اقشار بتوانند از مسیر این فعالیت ها با مسجد مانوس شده و به آن رفت و آمد کنند.

 

اجرای برنامه های مناسبتی هم از اولویت های کاری کانون فرهنگی هنری «گلستان مهدیه(عج)» است چنان که در پی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این کانون سه شب میزبان جلسات یادبود و عزاداری سیدالشهدای جبهه مقاومت و همرزمانش بود.

 

مراسم بزرگداشت شهيد سپهبد حاج قاسم سليماني برگزار شد

 

بنابر آنچه مرور شد، توجه به نیازها و ذائقه سنجی مخاطب در اجرای برنامه ها و در نظر گرفتن اقشار مختلف سنی و جنسیتی در اجرای برنامه ها، سبب شده کانون «گلستان مهدیه» علاوه بر توفیق در اجرای رویداد ملی «فهما» بتواند بستر انس مردم با مسجد را فراهم کند.

 

پایان پیام/ 9