فعالیت ۱۴ هزار کتابخانه در کانون‌های مساجد کشور

فعالیت ۱۴ هزار کتابخانه در کانون‌های مساجد کشور

تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸
براتی با اشاره به فعالیت نیمی از کانون‌های مساجد در روستاها گفت: ۱۴ هزار کتابخانه درکانون‌های مساجد کشور فعال است که نظام‌نامه جامع و هدفمندی برای فعالیت آنها در حال تدوین است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، «حسین براتی» با اشاره به فعالیت ۱۴ هزار کتابخانه در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اظهار کرد: تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشراف و نظارت امام جماعت مساجد صورت می‌گیرد.

 

مدیر کل امور استان‌های ستاد هماهنگی‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجدکشور با بیان این‌که طبق اساسنامه شورای هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، امام جماعت، فرمانده پایگاه مقاومت و رئیس هیأت امنای مسجد جزو عضو هیأت امنای کانون نیز شناخته می شوند، افزود: هدف اصلی ستاد ایجاد همگرایی و انسجام در فعالیت‌ها و پرهیز از موازی‌کاری است.

 

وی با بیان این‌که بیش از نیمی از کانون‌های فرهنگی هنری کشور در روستاها فعالیت می‌کنند و اغلب در نقاط دورافتاده و محروم از امکانات فرهنگی راه‌اندازی شده اند، گفت: آذربایجان شرقی در حوزه کتابخانه های مسجدی، جزو استان‌های برتر به لحاظ کمی و کیفی است.

 

براتی با بیان این‌که ۱۴ هزار کتابخانه در کانون‌های مساجد کشور فعال است که نظام‌نامه جامع و هدفمندی نیز برای این عرصه در حال تدوین است، ابراز کرد: سند تحول ستاد هماهنگی‌ کانون‌های فرهنگی هنری کشور به همت استادان برجسته حوزوی و دانشگاهی تدوین شده که چشم انداز خوبی برای کانون های مساجد محسوب می شود.

 

مدیرکل امور استان‌ها و حقوقی ستاد ادامه داد: یکی از رویکردهای جدید ستاد کشوری؛ اجرای رویداد ملی پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران (فهما) است.

 

وی با بیان این‌که همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) شاهد انتخاب و تجلیل از کانون‌های برگزیده در بخش‌های مختلف این رویداد ملی خواهیم بود، گفت: کانون‌های برگزیده در هر بخش مورد حمایت ویژه قرار می گیرند.

 

پایان پیام/ 40