ترویج معارف قرآن در مساجد با همکاری دفتر ‌آیت‌الله جوادی ‌آملی

ترویج معارف قرآن در مساجد با همکاری دفتر ‌آیت‌الله جوادی ‌آملی

تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام ذاکر با بیان‌اینکه آثار فاخر آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی باعث افتخار جهان اسلام است، گفت: تلاش می‌کنیم در پی تفاهم با دفتر ایشان در زمینه توسعه و ترویج آثار فاخر این مرجع تقلید اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، تفاهم نامه همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد و دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی با حضور ابوالفضل خراسانی، معاون فرهنگی دفتر آیت الله جوادی آملی در قم و نیز حجت الاسلام حجت الله ذاکر، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد امروز (یکشنبه، 29 دی ماه) در مرکز آموزش محراب مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

 

در این نشست امضای تفاهم نامه همکاری، حجت الاسلام ذاکر با بیان اینکه به فضل الهی امروز آثار فاخر آیت الله جوادی آملی باعث افتخار جهان اسلام است، گفت: آثار مکتوب و بیانات ایشان همانند در گوهر است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: کسانی که اهل فن و کتب ایشان را مطالعه می کنند به عینه بر این نکته اذعان دارند که با وجود آیت الله جوادی آملی خلأ وجودی علامه طباطبایی (ره) پر شده است و ایشان در حوزه های مختلف علوم معارف و حوزوی به ویژه تفسیر قرآن صاحب نظر هستند.

 

حجت الاسلام ذاکر با بیان اینکه آیت الله جوادی آملی با تجربه و پشتوانه قوی علمی وارد عرصه تفسیر قرآن شده اند، تصریح کرد: امیدواریم عمر بابرکت ایشان پر برکت و خداوند طول عمر به ایشان عنایت کند تا آثاری که توسط ایشان در حال انتشار است، منتشر و جهان اسلام از این آثار همانند دیگر کتب و آثار ایشان بهره مند شوند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد بر لزوم ترویج قرآن و عترت در مساجد که مورد تأکید آیت الله جوادی آملی نیز است، تاکید کرد و گفت: تلاش ما با امضای این تفاهم نامه همکاری این است که فکر و اندیشه آیت الله جوادی آملی که برگرفته از قرآن کریم است در جامعه گسترش یابد.

 

وی تصریح کرد: آنچه که در بیانات آیت الله جوادی آملی می بینیم، مطابق با معارف دین و قرآن و مبانی اسلامی است که یک امتیاز محسوب می شود زیرا ایشان تمام حوادث تاریخ اسلام را بر مبنای دین، حماسه، عرفان و مباحث علمی، قرآنی و فلسفی درآمیخته است و برای بهره گیری عموم در اختیار گذاشته است.

 

 

پایان پیام/ 40