لزوم تبیین چرایی انقلاب برای جوانان در ایام دهه فجر

لزوم تبیین چرایی انقلاب برای جوانان در ایام دهه فجر

تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸
مدير کارگروه مساجد استان قم با اشاره به برنامه های این کارگروه در مساجد شاخص استان قم و همچنین تهیه ابلاغیه برای ارسال به همه مساجد بر لزوم تبیین چرایی انقلاب برای جوانان در ایام دهه فجر تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، چهارمین نشست «کارگروه مساجد» ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امروز(یکشنبه 29دی) در محل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» در این نشست با بیان این که تا کنون چهارجلسه مفید در خدمت عزیزان بوده ایم، گفت: تا کنون برنامه های نهادها اعلام شده و یک برنامه مشترک حداقل در 10 برنامه مسجد شاخص را قصد داریم که در دهه فجر برگزار کنیم.

 

مدير ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: قرار شد این مساجد یک سری کمک هایی بشوند، از این رو ما لیستی از نیازها را برای این ایام آماده می‌ کنیم و برای مساجد می‌ فرستیم و درخواست های آنها از مسؤولان را بررسی می‌ کنیم.

 

وی در ادامه عنوان کرد: ما به مسؤولان و مدیران کل استان قم نیز نامه ای می‌ فرستیم تا داوطلبان کمک به این مراسمات، شناسایی شده و پیگیری هایی بعدی برای این کمک ها و حضور مسؤولان در مساجد شاخص قم انجام شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که از طرف کارگروه مساجد به همه مساجد نیز پیشنهادهایی داده می‌ شود، گفت: به عنوان مثال برخی از مساجد از ما گروه سرود می‌ خواهند هرچند جزو مساجد شاخص نیستند، ما می‌ فرستیم و یا اگر به اقلامی نیاز دارند به آنها کمک می‌ کنیم بنابراین قصد داریم در این جلسه ابلاغ هایی را تهیه و برای مساجد ارسال کنیم.

 

وی بیان داشت: اجرای نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، جلسات پرسش و پاسخ برای جوانان، تبیین چرایی انقلاب، مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی روز با استفاده از سخنران های غیرکاندیدا از جمله مسائلی است که به مساجد پیشنهاد می‌ دهیم و پیشنهادات شما را نیز جمع آوری می‌ کنیم و پس از دسته بندی به مساجد ارسال می‌ کنیم.

 

مديرکارگروه مساجد استان قم در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با سامانه «فهما» و «بچه های مسجد» تصریح کرد: در حال آماده سازی و تکمیل سامانه فهما در استان قم هستیم که تا یک هفته دیگر به پایان می‌ رسد از این رو درگیری و مشغله های زیادی را برای ما ایجاد کرده است، هرچند تا الان با اختلاف در صدر مساجد کشور هستیم و قرار است رتبه اول، به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد انتخاب شود.

پایان پیام/ 414