همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد با دفتر ‌آیت‌الله جوادی‌آملی/ ترویج معارف خالق تفسیر «تسنیم» در مساجد

همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد با دفتر ‌آیت‌الله جوادی‌آملی/ ترویج معارف خالق تفسیر «تسنیم» در مساجد

تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸
بنابر تفاهم همکاری میان دفتر آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی و مرکز رسیدگی به امور مساجد، آموزه‌های این مرجع تقلید و خالق تفسیر «تسنیم» در مساجد ترویج و تبلیغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «عبدالحسینی» در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری میان مرکز رسیدگی به امور مساجد و دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی که امروز (یکشنبه، 29 دی ماه) برگزار شد، گفت: وظیفه شرعی خود می دانیم تا آنجا که در توان داریم برای تبیین آثار آیت الله العظمی جوادی آملی در جامعه به ویژه میان جوانان، طلاب و ائمه جماعات مساجد اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

 

مسئول امور فرهنگی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی در تهران افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با آیت الله جوادی آملی تأکید کردند لازم است آثار شما در جامعه به ویژه در میان جوانان مورد استفاده بیشتری قرار گیرد. در همین راستا ما با نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها، حوزه های علمیه استان تهران و مرکز رسیدگی به امور مساجد همکاری های لازم برای بهره گیری از آثار علامه جوادی آملی را انجام داده ایم.

 

حجت الاسلام عبدالحسینی برگزاری مسابقات فرهنگی در ایام فاطمیه از آثار آیت الله جوادی آملی، برگزاری دوره های تفسیر قرآن از کتب تفسیری ایشان و نیز برگزاری دوره های آموزشی در این زمینه و همچنین تبیین و معرفی آثار معظم له در همایش های ائمه جماعات را از جمله مواردی دانست که لازم است در مرکز رسیدگی به امور مساجد مورد توجه قرار گیرد.

 

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست امضای تفاهم نامه همکاری، ابوالفضل خراسانی، مسئول فرهنگی دفتر آیت الله جوادی آملی در قم با اشاره به جایگاه اثرگذار مساجد در جامعه، گفت: با توجه به حضور روحانیت و متدینین در این پایگاه اجتماعی و تاثیرگذار لازم است نسبت به معرفی آثار علامه جوادی آملی در میان آحاد مردم به ویژه جوانان همت شود.

 

مسئول فرهنگی دفتر آیت الله جوادی آملی در قم با اشاره به اینکه آیت الله جوادی آملی تاکنون بیش از 260 اثر تالیف کرده اند، خاطرنشان کرد: آثار ایشان در چهار بخش منبع (سنت و اهل بیت)، مبانی (عدالت، کرامت انسانی، مبانی حقوق بشر)، مواد (آمیخته از منبع و مبانی) و نیز کتب نیاز محور است که لازم است نسبت به ترویج آموزه های ایشان و عملیاتی کردن آنها به شیوه های مختلف همچون برگزاری جشنواره، انجام کارهای زیربنایی و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

پایان پیام/ 40