برگزاری یادواره شهید «فلاح» ادای احترام دانش آموزان به معلم شهیدشان است

برگزاری یادواره شهید «فلاح» ادای احترام دانش آموزان به معلم شهیدشان است

تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸
بناگر از برگزاری یادواره شهید «بهرام فلاح» چهارشنبه ۲ بهمن‌ماه هم‌زمان با نماز مغرب و عشا در کانون فرهنگی هنری سجادیه آمل خبر داد و گفت: این مراسم به همت دانش آموزان این معلم شهید که اکنون از جانبازان و فعالان فرهنگی کوی سجادیه‌اند، برگزار می‌شود.

«قاسم بناگر» امروز (30 دی) ضمن تشریح فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری سجادیه آمل در مناسبت‌های ملی و مذهبی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: امسال در آستانه سالروز حماسه تاریخی ششم بهمن آمل یادواره شهید بهرام (حمید) فلاح و شاگردان شهید این شهید والامقام به همراه مراسم سوگواری ایام فاطمیه و گرامیداشت شهادت سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» به همت کانون فرهنگی هنری سجادیه، هیئت‌امنا و پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام سجاد (علیه‌السلام) آمل برگزار می‌شود.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری سجادیه مسجد امام سجاد (علیه‌السلام) آمل بابیان اینکه شهید فلاح ازجمله شهدای فرهنگی و شهید شاخص ورزشکار این شهرستان است، افزود: این شهید والامقام در دوران انقلاب به تربیت دانش آموزان انقلابی اهتمام ویژه داشتند و همچنین با درخشش در میادین مختلف شهرستانی و استانی در رشته ورزشی کاراته عناوین مختلفی را در کارنامه خود دارد.

 

وی بابیان اینکه این شهید با مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم از فرهنگیان آملی بوده که با عضویت در نیروی مقاومت بسیج از لشگر 25 کربلا راهی جبهه‌ شد، ادامه داد: دانش آموزان این معلم امور تربیتی روستای قائمیه آمل نیز به تبعیت از معلم خویش راهی جبهه می‌شوند که برخی از این دانش آموزان همانند شهید فلاح به درجه رفیع شهادت نائل شدند و تعدادی نیز اکنون به‌عنوان جانباز سرافراز در مساجد محلات آمل منشاء خیر هستند.

 

بناگر بابیان اینکه مراسم یادواره شهید فلاح به ابتکار دانش آموزان این شهید خوشنام که اهل کوی سجادیه آمل هستند در مسجد امام سجاد (علیه‌السلام) تاکنون بیش از 12 سال است که برگزار می‌شود، یادآور شد: شهید فرضعلی نیکزاد، شهید ذکریا اورنگ، شهید سید کمال حسینیان، شهید نوعلی نیکزاد، شهید سید کمال حسینی و شهید رضا ابراهیمی شاگردان مدرسه شهید فلاح بودند که این شهید را در جبهه نبرد حق علیه باطل همراهی کردند.

 

وی بابیان اینکه مراسم یادواره شهید فلاح و شاگردانش با سخنرانی استاد قرآن «مرتضی خرمی» از هم‌زمان شهید فلاح و مداحی حاج «یوسف لاطف» همراه خواهد بود، افزود: این مراسم معنوی چهارشنبه 2 بهمن‌ماه هم‌زمان با نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

 

بناگر به فرموده رهبری در خصوص اینکه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست اشاره کرد و گفت: با برگزاری مهمانی لاله‌ها تلاش داریم فرهنگ ایثار و شهادت در بین نوجوانان و جوانان تبیین شود.

 

به گزارش شبستان، شهید بهرام (حمید) فلاح چهارم مهرماه سال 1341 در شهرستان آمل دیده به جهان گشود و بهمن سال 1362 در منطقه عملیاتی شلمچه و عملیات کربلای پنج با اصابت ترکش به سر و بدن به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

پایان پیام/ 286