امام‌جمعه رودان به زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد پیوست/ثبت برنامه ها در طرح ملی فهما تا ۴ بهمن ادامه دارد

امام‌جمعه رودان به زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد پیوست/ثبت برنامه ها در طرح ملی فهما تا ۴ بهمن ادامه دارد

تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸
حجت الاسلام پهلوانی گفت: امام جمعه شهرستان رودان با ثبت نام در سامانه بچه‌های مسجد و انتخاب کانون فرهنگی هنری علویون، به‌ زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد پیوست.

حجت الاسلام « احمد پهلوانی »، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس اظهار کرد: حجت الاسلام « مهدی درُی »، امام جمعه رودان صبح امروز با حضور در کانون فرهنگی هنری علویون و ثبت نام در رویداد ملی فهما به عضویت زیست بوم مجازی بچه های مسجد درآمد.

 

وی به معرفی طرح ملی فهما پرداخت و افزود: این طرح از ابتکارات مدیریت جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و عملیاتی شدن منویات رهبر معظ انقلاب است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان عنوان کرد: عملیاتی کردن سند تحول کانون‌های مساجد با اهداف مختلف نظیر رصد و ارزیابی فعالیت‌های کانون‌ها در سطح مساجد شهری و روستایی، ایجاد فرصت بروز استعدادها و ایده‌های خلاق، ایجاد فضای منسجم و هماهنگ در فعالیت کانون‌ها، ایجاد بستری جهت رقابت سالم و تقویت تعامل کانون‌ها در سراسر کشور از دیگر اهداف اجرای طرح ملی فهماست.

 

وی با بیان اینکه هزار و 36 کانون فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان در قالب طرح ملی فهما در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده است، گفت: بیش از 135 هزار نفر از جوانان و نوجوانان استان هرمزگان نیز به عضویت زیست بوم مجازی بچه های مسجد درآمده اند.

 

پهلوانی گفت: این طرح هم اکنون در مرحله ثبت فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی و هنری، گروه های سرود، نمایش و فعالیت های قرآنی و ملی و مذهبی است و ثبت برنامه ها تا چهارم بهمن ماه ادامه دارد.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون دو آیتم جدید « مسایقه کتابخوانی » از کتاب دغدغه های فرهنگی فصل سوم و هشتم و « تفسیر کوتاه » در قالب یک نماهنگ از سخنان حجت الاسلام قرائتی در رابطه با قرآن در سامانه بچه های مسجد بارگذاری شده است، افزود: افراد می توانند با مراجعه به سامانه بچه های مسجد، در این مسابقه شرکت و ضمن کسب امتیاز برای کانون، از جوایز ارزنده آن نیز بهره مند شوند.

 

گفتنی است؛ حجت الاسلام « مهدی درُی » از سال ها پیش تاکنون با کانون های فرهنگی و هنری مساجد ارتباط موثر داشته و حدود 15 سال قبل در کانون فرهنگی هنری جواد الائمه شهر هشتبندی فعال بوده است.

 

 

 

پایان پیام/ 88