تشریح برنامه های فاطمیه کانون فرهنگی هنری بنی هاشم/ برپایی چهارمین نمایشگاه بزرگ « فاطمیه در آتش » در شهر قلعه قاضی

تشریح برنامه های فاطمیه کانون فرهنگی هنری بنی هاشم/ برپایی چهارمین نمایشگاه بزرگ « فاطمیه در آتش » در شهر قلعه قاضی

تاریخ انتشار : ۱ بهمن ۱۳۹۸
صفاری زاده گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام فاطمیه دوم، نمایشگاه بزرگ « فاطمیه در آتش » برای چهارمین سال متوالی به همت کانون فرهنگی هنری بنی هاشم در مسجدی به همین نام در قلعه قاضی بندرعباس گشایش می یاید.

« مصطفی صفاری زاده »، مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری بنی هاشم بخش قلعه قاضی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس اظهار کرد: چهارمین نمایشگاه بزرگ « فاطمیه در آتش » ششم بهمن ماه جاری با حضور مسئولان استانی در مسجد بنی هاشم محله سعادت آباد شهر قلعه قاضی افتتاح خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در قالب ۱۵ غرفه ماجرای زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را از مراسم پیوند آسمانی آن حضرت با امیرالمومنین امام علی(ع) تا شهادت را به تصویر می کشد، افزود: در این نمایشگاه ماکت هایی از کوچه های بنی هاشم، منزل حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(ع) و ... قرار داده می شود که بازدید کننده با حضور در نماشگاه بتواند بخشی از تاریخ اسلام را مشاهده کند.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری بنی هاشم بخش قلعه قاضی از اجرای نمایش آیینی مذهبی فاطمی به عنوان یکی دیگر از برنامه های این کانون ویژه ایام فاطمیه نام برد و عنوان کرد: در این نمایش که همزمان با آیین افتتاحیه نمایشگاه بزرگ فاطمیه در آتش با همکاری هیئت مذهبی حضرت علی اصغر(ع) محله کمربندی شهر بندرعباس برگزار خواهد شد، ۲۵ نفر از هنرمندان به ایفای نقش می پردازند.

 

وی تجلیل از خادمین الزهرا(س) بخش قلعه قاضی را بخش دیگری از این آیین برشمرد و اضافه کرد: برگزاری کارگاه آموزشی سبک زندگی فاطمی ویژه خواهران و زیر نظر سرکارخانم معظمی گودرزی از اساتید حوزه علمیه خواهران بندرعباس در پنجم بهمن و محفل انس با قرآن با حضور قاری برجسته استانی در هفتم بهمن از دیگر برنامه های فاطمیه کانون است.

 

صفاری زاده از اعزام روحانی کانون به مدارس بخش قلعه قاضی جهت اجرای برنامه با هدف آشنایی دانشز آموزان با شخصیت حضرت زهرا(س) و سیره فاطمی به عنوان یکی دیگر از برنامه ها یاد کرد و گفت: نخستین برنامه این طرح امروز در دبستان و متوسطه اول محله سعادت آباد اجرا شد.

 

 

وی با بیان اینکه مسابقات این برنامه در مقطع ابتدایی در رشته های دلنوشته و نقاشی با موضوع شهادت حضرت فاطمه(س) و در مقطع متوسطه اول و دوم در رشته کتابخوانی از کتاب « ۷۲ پرسمان » پیرامون شخصیت حضرت زهرا(س) برگزار می شود، افزود: جوایز نفرات برگزیده این مسابقات ششم بهمن در آیین افتتاحیه نمایشگاه بزرگ فاطمیه در آتش اهدا خواهد شد.

 

 

 

پایان پیام/ 88