تقویت حوزه تربیت اسلامی موجب افزایش آگاهی فرهنگی در جامعه می شود

تقویت حوزه تربیت اسلامی موجب افزایش آگاهی فرهنگی در جامعه می شود

تاریخ انتشار : ۱ بهمن ۱۳۹۸
سقاء گفت: تقویت حوزه تربیت اسلامی موجب افزایش آگاهی فرهنگی در جامعه می شود و مادران نقش اساسی در حوزه تربیت دارند که باید در این زمینه برنامه ریزی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، «نادر سقاء» امروز (1 بهمن ماه) در افتتاحیه دوره آموزشی «مادر ایرانی؛ مربی قرآنی» در سالن همایش های تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: خانه مامن پرورش فرزندان در دوران کودکی است که باید زمینه های رشد و پرورش دینی و اسلامی توسط والدین فراهم شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: رعایت موازین شرعی و اسلامی در خانواده ها می تواند الگوی برای تربیت دینی و اسلامی در فرزندان باشد و اهتمام پدر و مادر در این زمینه موجب رشد معنوی را در فرزندان فراهم می کند.

 

وی ادامه داد: تقویت حوزه تربیت اسلامی موجب افزایش آگاهی فرهنگی در جامعه می شود و مادران نقش اساسی در حوزه تربیت دارند که باید در این زمینه برنامه ریزی کنیم.

 

سقاء بیان کرد: خانواده نقش اساسی در ترویج معارف قرآنی و دینی دارند و باید با همت بیشتری این فریضه را به یک فرهنگ در درون فرزندان خود تبدیل کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: خانواده قبل از حضور فرزندان در مدرسه به یک کانون پرورش فکری در فرزندان است و باید خانواده ها از این موضوع غافل نشوند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: قرآن کریم به عنوان یک مرجع بسیار قوی همه خصوصیات تربیتی را برای همه مسلمانان مشخص کرده و پدران و مادران می توانند با اتکا به این مبانی راه مشخصی را برای تربیت اسلامی فرزندان تعریف کنند.

پایان پیام/ 365