طرح فهما یک رقابت برای توجه دادن به فعالیت های فرهنگی است

طرح فهما یک رقابت برای توجه دادن به فعالیت های فرهنگی است

تاریخ انتشار : ۱ بهمن ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام خوب رو با اشاره به اینکه طرح فهما یک رقابت خوب برای اهمیت قائل شدن به مسائل فرهنگی است، گفت: خیرین جهت کمک به مساجد و کانون های مساجد، دعوت شوند.

حجت‌الاسلام «مهدی خوب رو»، امروز (سه شنبه 1 بهمن) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: مسجد جامع قراخیل، سرآمد مساجد در قراخیل بوده و اعزام به جبهه برخی از رزمندگان از شهرستان قائمشهر از این مسجد، انجام می شد.

 

امام جمعه قراخیل افزود: سردار حاج عقیل مولایی که در حال حاضر جز شهدا و وصال یافتگان به یار محسوب می شود در پایگاه ثارالله (علیه السلام) مسجد جامع قراخیل، جوانانی را برای جبهه های حق علیه باطل، پرورش می داد.

 

وی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بانگ الله اکبر از مسجد جامع به اطراف، طنین انداز شد و هرساله این بانگ با حضور جمعیت بسیار از این مسجد به اطراف، پخش می شود.

 

مسجد جامع قراخیل در دوران های مختلف انقلاب تاثیرگذار بوده و است

حجت‌الاسلام خوب رو بیان کرد: مسجد جامع قراخیل بیش از یک قرن، قدمت دارد و چه در پیروزی انقلاب اسلامی ایران و چه بعد از آن در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین در حال حاضر دارای نقش مهم و تاثیر گذار است.

 

وی با اشاره به رهنمود امام خمینی (رحمت الله علیه) که مسجد، سنگر است و سنگرها را حفظ کنید، ابراز کرد: این رهنمود بسیار هوشمندانه بود و مساجد پایگاه شد.

 

حجت‌الاسلام خوب رو گفت: بانوان نیز در مساجد حتی با مقدار اندک آذوقه جهت اعزام نیروها و رزمندگان به جبهه، نقش آفرین بودند.

 

روشنگری جهت پیروزی انقلاب در مساجد انجام شد

وی اظهار کرد: روشنگری ها جهت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مساجد بسیار صورت می گرفت و روحانیان و نیروهای مومن و انقلابی، حضورشان برای بیداری و آگاهی به انقلاب در مساجد بود.

 

حجت‌الاسلام خوب رو بیان کرد: استحکام و صلابت مساجد در حال حاضر هم باید حفظ شود حتی بیشتر از زمان پیروزی انقلاب چرا که توطئه دشمنان برای سست کردن بنیان خانواده ها، افزایش یافته است.

 

بستر رونق مساجد فراهم است

وی ابراز کرد: رونق مساجد با توجه به عدم محدودیت فعالیت های فرهنگی مذهبی، بیشتر شده و با توجه به حضور روحانیان، بستر رونق بیشتر این پایگاه های دینی، فراهم است.

 

حجت‌الاسلام خوب رو گفت: با انجام کارهای فرهنگی می‌توان، جوانان را به مساجد جذب کرد.

 

دقت به اجرا و تاثیر گذاری برنامه های کانون های مساجد

وی اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در قراخیل، برنامه های خوبی دارند و باید به اجرا و تاثیر گذاری این برنامه ها، دقت ویژه شود.

 

حجت‌الاسلام خوب رو بیان کرد: برنامه هایی که در کانون های فرهنگی هنری مساجد، اجرا می‌شود به نیروهای باهوش و با دغدغه فرهنگی و هنری و همچنین هزینه، نیاز دارد.

 

طرح فهما بسیار خوب است

وی ابراز کرد: طرح فهما یک طرح بسیار خوب است که رقابتی برای اهمیت قائل شدن به مسائل فرهنگی را ایجاد می کند.

 

لزوم مشوق های بیشتر برای طرح فهما

حجت‌الاسلام خوب رو بیان کرد: امتیاز دهی به فعالیت های کانون های مساجد، ایجاد رقابت می کند و باید برای شور و اشتیاق به اهدا جوایز و در نظرگرفتن مشوق های بیشتر، اقدام شود.

 

اعتبارات کانون مساجد خوب است اما کافی نیست

وی با اشاره به اینکه افرادی که در عرصه فرهنگی، فعالیت می کنند بدون اجر و مزد زحمت می کشند، ابراز کرد: اعتبارات کانون های فرهنگی و هنری مساجد، خوب است اما کافی نیست چراکه هزینه دشمنان برای سست کردن و نابودی بنیان نهاد مهم و تاثیر گذار خانواده و همچنین برای جوانان بسیار زیاد است.

 

خیرین جهت کمک به مساجد دعوت شوند

حجت‌الاسلام خوب رو گفت: آحاد مردم برای کمک به مساجد، شرکت کنند و از خیرین جهت کمک رسانی به خانه های خدا بر زمین و کانون های فرهنگی و هنری مساجد، دعوت صورت گیرد.

پایان پیام/ 86