بصیرت‌افزایی و روشنگری نسبت به دستاوردهای انقلاب، یکی از وظایف کارگروه مساجد است

بصیرت‌افزایی و روشنگری نسبت به دستاوردهای انقلاب، یکی از وظایف کارگروه مساجد است

تاریخ انتشار : ۱ بهمن ۱۳۹۸
حجت الاسلام امیدی گفت: بصیرت افزایی و روشنگری نسبت به دستاوردهای انقلاب، یکی از وظایف کارگروه مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (سه شنبه 1 بهمن) در نخستین جلسه کارگروه مساجد ستاد دهه فجر فارس، گفت: اهمیت تقدس مسجد بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

رئیس کارگروه مساجد ستاد دهه فجر فارس با اشاره به اینکه نقش مساجد در انقلاب، یک نقش واضح است و امروز هم مساجد به عنوان مردمی ترین پایگاه، دل در گروه انقلاب دارد، اظهار کرد: مجموعه های دیگری هم در راستای انقلاب هستند اما هیچ کدام به تقدس مسجد نمی رسد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با یادآوری این مطلب که روشنگری و تبیین انقلاب و اسلام، باید در مساجد روی دهد، اضافه کرد: بصیرت افزایی و روشنگری نسبت به دستاوردهای انقلاب، یکی از وظایف کارگروه مساجد است.

 

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی باید به مردم گفته شود، متاسفانه در وقایع اخیر دشمن لباس حق را بر باطل پوشاند و باعث شد تا مردم حقایق را گم کنند، افزود: باید دستاوردهای انقلاب به نسل جدید گفته شود و ثمر انقلاب را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم.

 

به گفته حجت الاسلام امیدی، ولایت فقیه نعمت عظیمی است که نصیب ما شده است و جایگاه ولایت فقیه می تواند کشور را از خطرات مصون بدارد.

 

وی با اشاره به اینکه جلسه هماهنگی کانون های مساجد، قبل از دهه فجر برگزار می شود که افراد حاضر در جلسه در مورد مسائل توجیه می شوند، افزود: برشورهای دستاوردهای دهه فجر توزیع خواهد شد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه موضوع آذین بندی مساجد، توسط کانون های مساجد با همکاری بسیج اجرایی می شود، تاکید کرد: مسابقات والیبال مساجد در شیراز برگزار می شود و فراخوان آن بین مساجد توزیع خواهد شد.

 

وی افزود: 10 مسجد شاخص در شیراز و 10 مسجد در استان، میزبان گروه مبلغین می شوند که این گروه شب ها در مساجد و روزها در مدارس به کارهای تبلیغی در مورد نظام اسلامی می پردازند.

 

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه تفسیر سوره «فجر» توسط ائمه جماعت در مساجد در دهه فجر برای مردم قرائت می شود، گفت: گروه های سرود و تئاتر مساجد فعال هستند که حدود 50 گروه کانون های مساجد، در فارس فعالند.

 

 

پایان پیام/ 130