پوستر طرح ملی « فهما » در هرمزگان رونمایی شد

پوستر طرح ملی « فهما » در هرمزگان رونمایی شد

تاریخ انتشار : ۱ بهمن ۱۳۹۸
همزمان با برگزاری شصت و چهارمین نشست شورای فرهنگی عمومی هرمزگان، از پوستر طرح ملی « فهما » با حضور با حضور نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جمعی از مسئولان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « رضا کمالی زرکانی » در آیین رونمایی از این طرح، اظهار کرد: طرح ملی « فهما» به عنوان یکی از طرح های سازماندهی شده و منسجم با هدف ارتقاء سطح فعالیت های فرهنگی هنری مساجد و از ابتکارات مدیریت جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور است.

 

وی این طرح را بسترساز انسجام و وحدت رویه در روند اجرای برنامه های موثر و سازنده کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و افزود: طرح ملی فهما با رویکرد کشف استعدادهای فعالان مسجدی اجرا می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه انسجام بخشی به روند فعالیت ها از مهمترین رویکردهای اجرای طرح فهما است، گفت: از این پس، برنامه محوری یکی از شروط تخصیص بودجه لازم به فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی عنوان کرد: پس از اجرای کامل طرح فهما، شاهد تحول برنامه ای بسیار مشهود در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد خواهیم بود.

 

کمالی زرکانی با بیان اینکه هزار و 36 کانون فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان در قالب طرح ملی فهما در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده است، گفت: بیش از 135 هزار نفر از جوانان و نوجوانان استان هرمزگان نیز به عضویت زیست بوم مجازی بچه های مسجد درآمده اند.

 

وی گفت: این طرح هم اکنون در مرحله ثبت فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی و هنری، گروه های سرود، نمایش و فعالیت های قرآنی و ملی و مذهبی است و ثبت برنامه ها تا چهارم بهمن ماه ادامه دارد.

 

همچنین در این نشست، احکام شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان اعطا شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 88