انقلاب اسلامی در زمینه دستاوردهای سیاسی کارستان کرده است

انقلاب اسلامی در زمینه دستاوردهای سیاسی کارستان کرده است

تاریخ انتشار : ۲ بهمن ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان‌اینکه نگاه ما به کارنامه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی باید واقع‌بینانه و شفاف باشد، گفت: جمهوری اسلامی آن قدر وزن دارد که یک طرف می‌نشیند و شش کشور پیشرفته و قدرتمند دنیا در طرف دیگر می‌نشینند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محمد حسن ابوترابی فرد» در اجتماع بزرگ ائمه جماعات مساجد که امروز (چهارشنبه، دوم بهمن ماه) در مسجد جامع حضرت رقیه (س) (واقع در تهران، کیانشهر، خیابان ابراهیمی، خیابان امیری) برگزار شد با بیان اینکه نگاه ما به کارنامه 40 ساله انقلاب اسلامی باید واقع بینانه و شفاف باشد، گفت: این نگاه ما را از بدبینی ها یا خوش بینی های نادرست دور نگاه می دارد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی با وجود تمام تحریم ها و مشکلاتی که وجود دارد بسیار فاخر و برجسته است، افزود: دستاوردهای نظام در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و علمی به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران طاغوت نیست.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ما کاستی ها و مشکلاتی در حوزه اقتصادی داریم، اظهار کرد:  نظام جمهوری اسلامی پیشرفت های خوبی در زیرساخت های اقتصادی داشته است، زیرساخت هایی که می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی ما در شاخص های کلان را برطرف کند.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه با بیان اینکه ایران در حوزه مترو به دستاوردهای خوبی دست یافته است، گفت: این در حالی است که هنگام پیروزی انقلاب و حتی بعد از آن تنها چند کشور محدود دانش ساخت و اداره مترو را داشتند. کار، کار آسانی نیز نیست اما نظام جمهوری اسلامی با وجود تمام مشکلات در حوزه مترو پیشرفت کرده است. اگر منابع مالی به اندازه کافی داشتیم، شاهد رشد خطوط مترو در کل کشور بودیم.

 

وی با بیان اینکه پیشرفت ما در حوزه سلامت به اندازه بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیاست، یادآور شد: نسبت سرعت ما در حوزه بهداشت و سلامت با وجود تمام مشکلاتی که در کشور برای ما پیش آمده است، بسیار خوب و در سطح کشورهای پیشرفته دنیا است.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه اقتدار ایران در عرصه سیاسی را قابل مقایسه با دوران طاغوت ندانست و گفت: ما در این زمینه کارستان کرده ایم و ایران از نظر وزن سیاسی در کنار 5+1 قرار دارد و آن قدر وزن دارد که ایران یک طرف می نشیند و شش کشور پیشرفته و قدرتمند دنیا در طرف دیگر می نشینند.

 

وی با بیان اینکه ایران در حوزه دفاعی پیش از انقلاب هیچ وزنی در دنیا نداشت، اظهار کرد: ما از نظر دفاعی در شرایطی قرار گرفته ایم که دو هفته پیش همه شاهد بودیم که چه شد. به نظر من اگر رییس جمهوری آمریکا یک هزارم تصور می کرد با هدف قرار دادن فرمانده نیروی قدس ما پایگاه نظامی وی مورد هدف جمهوری اسلامی قرار می گیرد، هیچ گاه این کار را نمی کرد. مسئولان آمریکایی نامه ای رسمی به ما نوشتند که اگر عکس العملی از سوی جمهوری اسلامی دیده شود، 52 نقطه غیرنظامی ایران هدف ما قرار می گیرد اما دیدید که چه شد. بعد از حمله اولا به هم ریختند و بعد شکست قاطع خود در مقابله با ایران را پذیرفتند.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد در ادامه با بیان اینکه محور امنیت قاره، منطقه و اروپا هستیم، خاطرنشان کرد: اگر ایران نبود، اصلا معلوم نبود که امنیت آمریکا با وجود این همه گروه های تروریستی به خطر بیفتد.

 

 

پایان پیام/ 397