مسجد امام سجاد (ع) شهرستان فریدونکنار یکی از تاثیرگذارترین سنگرها در پیروزی انقلاب است

مسجد امام سجاد (ع) شهرستان فریدونکنار یکی از تاثیرگذارترین سنگرها در پیروزی انقلاب است

تاریخ انتشار : ۳ بهمن ۱۳۹۸
جعفری گفت: مسجد امام سجاد (ع) شهرستان فریدونکنار یکی از تاثیرگذارترین سنگرها و پایگاه مهم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران با قدمت حدود دو قرن در این شهرستان است.

«سید جلال جعفری»، امروز (پنجشنبه ۳بهمن) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: مسجد امام سجاد (علیه السلام) فریدونکنار با قدمت حدود دو قرن یکی از مساجد باسابقه و فعال این شهرستان است.

 

عضو هیئت امنای مسجد امام سجاد (علیه السلام) شهرستان فریدونکنار اظهار کرد: این مسجد، سه یا چهار دفعه، نوسازی شد و توسعه یافت که آخرین نوسازی آن، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران انجام شد.

وی بیان کرد: با اضافه شدن و ساخت حسینیه در حال حاضر، مسجد امام سجاد (علیه السلام) شهرستان فریدونکنار با حسینیه و فضای آن، سه هزار متر مساحت دارد.

 

جعفری ابراز کرد: چهارگلزار در شهرستان فریدونکنار، وجود دارد که ۷۳ شهید از مجموع بیش از ۳۰۰ وصال یافتگان به یار در این شهرستان در مسجد امام سجاد (علیه السلام)  به خاک سپرده شده اند.

 

وی گفت: ارشاد و راهنمایی مردم جهت حضور در صحنه، فعالیت های سیاسی و دینی، برپایی نمایشگاه کتاب، پخش مقالات امام خمینی (رحمت الله علیه) از جمله فعالیت های این مسجد برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است.

 

جعفری اظهار کرد: شهرستان فریدونکنار، سه یا چهار، محکوم سیاسی در زمان رژیم پهلوی داشت که یکی از آنها از مسجد امام سجاد (علیه السلام) این شهرستان بود.

 

وی بیان کرد: پشتیبانی در دوران هشت سال دفاع مقدس و حضور فعال در آن دوران پرحماسه از جمله فعالیت های دیگر این مسجد به شمار می آید.

جعفری ابراز کرد: راه اندازی موسسه خیریه نیکوکاری با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی (رحمت الله علیه) و همچنین صندوق قرض‌الحسنه از برنامه های دیگر مسجد امام سجاد (علیه السلام) شهرستان فریدونکنار محسوب می شوند.

 

وی افزود: حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران فقط با کار فرهنگی صرف بدون درآمد مالی، میسر نمی‌شود بنابراین این مسجد به راه اندازی موسسه خیریه نیکوکاری از سال ۹۴ و صندوق قرض‌الحسنه از سال ۹۵ در مسجد، اقدام کرده است.

جعفری با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری سید السجادین (علیه السلام) شهرستان فریدونکنار از سال ۹۴ در مسجد امام سجاد (علیه السلام) این شهرستان تاسیس شده است، گفت: پایگاه قمر بنی هاشم در این مسجد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اولین و قدیمی ترین پایگاه بسیج این شهرستان، محسوب می شود.

 

وی یادآور شد: مسجد امام سجاد (علیه السلام) شهرستان فریدونکنار در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دوران دفاع مقدس و همچنین حفظ دستاوردهای انقلاب یکی از تاثیرگذارترین سنگرها در این شهرستان است و این موارد فقط برخی از فعالیت ها و خدمات این مسجد به شمار می آید.

پایان پیام/ 86