رویداد ملی «فهما»؛ گامی موثر در تبیین جایگاه کانون‌های مساجد

رویداد ملی «فهما»؛ گامی موثر در تبیین جایگاه کانون‌های مساجد

تاریخ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اجرای رویداد ملی «فهما» را گامی موثر در تبیین جایگاه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کشور دانست.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اجرای رویداد ملی «فهما» را گامی موثر در تبیین جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد در کشور دانست و خاطرنشان کرد: مزایای بی شماری را می توان برای اجرای این طرح برشمرد که از آن جمله می‌توان به رونق‌بخشی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح استان اشاره کرد.

 

«صابر سهرابی» گفت: رویداد ملی «فهما» طرحی بود که از سوی ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور به شورای سیاست‌گذاری کانون‌ها ارائه و تصویب شد و هم‌اکنون با همکاری بیش از ۲۵ هزار کانون در حال برگزاری است.

 

دبیر اجرایی شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس با اشاره به مشارکت بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان فارس در اجرای رویداد ملی «فهما»، خاطرنشان کرد: در قالب این طرح فعالیت‌های کانون در سامانه «بچه‌های مسجد» ثبت می‌شود که از این رهگذر می‌توان با احصای برنامه‌ها و آنالیز داده‌ها، برنامه‌ریزی های مدون و موثری را برای ارتقای سطح فعالیت‌ها انجام داد.

 

سهرابی اجرای رویداد ملی «فهما» را گامی موثر در تبیین جایگاه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کشور دانست و خاطرنشان کرد: مزایای بی‌شماری در اجرای این طرح وجود دارد که از آن جمله می توان رونق بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح استان را نا برد.

 

وی بر استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توان به عنوان بازوان اجرایی رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری بهره برد زیرا در دورترین نقاطی که حتی شعبه‌ای از نهاد های دولتی مستقر نیستند، در مساجد شاهد راه‌اندازی کانون فرهنگی هنری هستیم و این در جای خود ظرفیت مهمی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به تاثیر تداوم اجرای رویداد ملی «فهما» در سال‌های آتی خاطرنشان کرد: این رویداد می‌تواند با کشف استعداد های فرهنگی و هنری و احصاء آمار فعالیت‌های اجرایی می‌تواند زمینه احیای کارکردهای فراموش شده مساجد را فراهم آورد.

 

دبیر اجرایی شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس بر همکاری نهادهای عضو در معرفی این رویداد ملی تاکیدکرد و گفت: آمار به دست آمده از ثبت فعالیت‌های اجرایی کانون‌های مساجد امکان رصد ، پایش و ارزیابی دارد که می‌تواند در تصمیم‌گیری صحیح و موثر یاری‌گر مسئولان و متولیان نهادهای فرهنگی و مذهبی باشد و این ظرفیتی است که نباید از آن غافل شد.

پایان پیام/ 40