«هفته آگاهی اسلامی» در کانادا برگزار می‌شود

«هفته آگاهی اسلامی» در کانادا برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۸
مسلمانان در «مونترال» کانادا برای انتقال پیام صلح و دوستی به غیرمسلمانان، هفته آگاهی اسلامی را در آستانه سالروز حمله تروریستی به مسجد کبک برگزار می‌کنند.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «گلوبال نیوز»، هفته آگاهی اسلامی با تمرکز بر حادثه حمله تروریستی به مسجد کبک که سه سال پیش اتفاق افتاد، در «مونترال» کانادا برگزار می شود.

 

مسلمانان در مونترال کانادا برای زنده نگه داشتن یاد قربانی های این حادثه و همچنین آگاه کردن اذهان عمومی از چالش هایی که پیش روی مسلمانان در سراسر جهان و در کانادا وجود دارد، هفته آگاهی اسلامی را از امروز ،25 ژانویه (شنبه 6 بهمن)  آغاز می کنند.

 

«ایهاب لطیف»، هماهنگ کننده کمیته سازماندهی هفته آگاهی اسلامی در این باره گفت: ما در سال جاری، هفته آگاهی اسلامی را برای ایجاد پل ارتباطی میان مسلمانان و گروه های غیر اسلامی، برگزار می کنیم.

 

وی افزود: تنها با تلاش بی وقفه و ارتباط با غیرمسلمانان می توانیم آنها را با ارزش های خود آشنا کنیم تا نفرت از ما را متوقف کنند.

 

هفته آگاهی اسلامی شامل برنامه هایی مانند کنفرانس، میزگردها و نمایش فیلم است.

 

بسیاری از مساجد از جمله مسجد «المدینه» در خیابان «استنلی» مونترال، میزبان این مراسم خواهند بود و درهای خود را به روی غیرمسلمانان باز می کنند.

 

«بلال عبدالقادر»، متولی مسجد المدینه در این باره گفت: هدف از برگزاری هفته آگاهی اسلامی،انتقال این پیام است که مسلمانان مانند دیگر کانادایی ها و کبکی ها، عاشق ساختن جامعه و مشارکت در آن هستند.

 

گفتنی است، مسجد کبک در روز 29 ژانویه سال 2017 میلادی هدف یک حمله تروریستی قرار گرفت که در آن تعداد زیادی از نمازگزاران جان خود را از دست داده و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

 

پایان پیام/ 7