اجرای مسابقه «مجازی کتابخوانی» در زیست بوم مجازی «فهما» برای تمام مساجد فارس همزمان با ایام دهه فجر

اجرای مسابقه «مجازی کتابخوانی» در زیست بوم مجازی «فهما» برای تمام مساجد فارس همزمان با ایام دهه فجر

تاریخ انتشار : ۸ بهمن ۱۳۹۸
حجت الاسلام امیدی گفت: مسابقه «مجازی کتابخوانی» از کتاب «آینده انقلاب اسلامی» اثر استاد مطهری در زیست بوم مجازی «فهما» برای تمام مساجد فارس در ایام دهه فجر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (سه شنبه 8 بهمن) در جمع خبرنگاران برنامه های دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به همزمانی با ایام فاطمیه در نظر گرفته شده است، گفت: در مجموعه مساجد مراسم های مختلفی تحت عنوان «فجر فاطمی» انجام می دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه 22 بهمن مقارن با چهلمین روز شهادت شهید سلیمانی است که برنامه های ویژه در این خصوص در نظر گرفته می شود، اظهار کرد: مسابقه «مجازی کتابخوانی» از کتاب «آینده انقلاب اسلامی» اثر استاد مطهری در زیست بوم مجازی «فهما» برای تمام مساجد فارس در ایام دهه فجر برگزار می شود.

وی با یادآوری این مطلب که فراخوان جشنواره سرود «هوای تازه» ویژه دهه فجر بچه های مسجد اعلام شده و شرکت کنندگان باید آثار را به سامانه «فهما» ارسال می کنند، افزود: مشارکت در پویش سراسری «مسجد، کانون و انقلاب» توسط اعضای کانون ها شکل می گیرد و معرفی نقش مساجد در انقلاب در این پویش اعلام می شود.

حجت الاسلام امیدی با یادآوری این مطلب که اکران فیلم های انقلابی در مساجد در دهه فجر شکل می گیرد که عزیزان کانون های مساجد، فیلم ها را زیست بوم دانلود و پخش می کنند، تاکید کرد: جشنواره مجازی «کودکانه انقلاب» به روایت کودکان ویژه کودکان زیر 15 سال است.

وی با اشاره به اینکه «انقلاب به روایت هنر» در 10 مسجد منتخب فارس اجرا می شود، افزود: رشته های شعر، سرود، پخش فیلم و خاطره گویی در مساجد اجرا می شود که این مراسم با مشارکت دستگاه های مختلف اجرایی خواهد شد.

امیدی با اشاره به تجلیل از خانواده های معزز شهدا و هنرمندان انقلابی از برنامه های جدی دهه فجر است، تاکید کرد: بزرگداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی در مساجد استان برگزار می شود.

این مقام مسئول از برگزاری محافل انس با قرآن با محوریت طرح «تلاوت نور» خبر داد و اظهارداشت: برپایی نمایشگاه های محتوایی و آموزشی با موضوع انقلاب اسلامی یکی دیگر از برنامه های کمیته مساجد ستاد دهه فجر است.

وی با اشاره به تدوین سخنرانی پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی و توزیع بین سخنرانان مسجدی برای تبیین دستاوردهای انقلاب در مساجد، تاکید کرد: جشنواره تئاتر «بچه های مسجد» در دهه فجر برگزار می شود و هنرمندان مسجدی در این جشنواره شرکت می کنند.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه مسابقات ورزشی والیبال با عنوان «شهید سلیمانی»، بین بچه های مساجد شیراز برگزار می شود، افزود: همایش ارکان و اصحاب مساجد در تاریخ 13 بهمن برگزار و از ارکان مساجد تجلیل می شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 20 عنوان برنامه ویژه دهه فجر در یک هزار و 236 کانون برگزار می شود، افزود: در دهه فجر، کانون فرهنگی هنری مسجد «الرسول (ص)» قصردشت به نام «شهید سلیمانی» افتتاح می شود.

پایان پیام/ 130