مساجد پایگاه نشر معارف و سبک زندگی فاطمی باشند

مساجد پایگاه نشر معارف و سبک زندگی فاطمی باشند

تاریخ انتشار : ۹ بهمن ۱۳۹۸
حجت‌الاسلام اکبری با بیان‌اینکه مساجد مهم‌ترین پایگاه برای ترویج و نشر معارف فاطمی هستند، گفت: سیره عملی و گفتاری حضرت فاطمه(س) باید از سنگر مساجد به جامعه نراه یابد.

حجت الاسلام «ابراهیم اکبری» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان مساجد را پایگاهی مهم برای ترویج سیره و سبک زندگی فاطمی دانست و اظهار کرد: نشر سیره عملی حضرت فاطمه(س) و زندگی فردی و اجتماعی آن حضرت باید به عنوان بهترین نمونه و الگو مورد توجه قرار گیرد، همان گونه که حضرت ولیعصر(عج) فرمودند که «مادرما، حضرت فاطمه(س) برای ما الگویی است».

 

این کارشناس در حوزه دین بیان کرد: اهالی مسجد می توانند با اهتمام به سیره عملی ام ابیها(س)، مروج معارف و سبک زندگی آن حضرت در جامعه شوند، تا مردم بویژه جوانان آن حضرت را به عنوان الگوی عملی در زندگیشان مورد توجه قرار دهند.

 

امام جماعت مسجد النبی(ص) کوی دانشگاه تهران بر لزوم نشر ومعرفی پیام های گفتاری و قولی حضرت فاطمه(س) در منابر و مساجد تاکید کرد وگفت: از حضرت فاطمه مرضیه(س) خطبه هایی کاملی همچون خطبه فدکیه نقل شده است، امروز لازم است، ابعاد سیاسی، کلامی، اجتماعی و مقاومتی این خطبه دریافت و ترویج یابد. به اعتقاد من این بهترین اقدام در توسعه و ترویج معارف فاطمی می تواند باشد.

 

حجت الاسلام اکبری ادامه داد:  در مکتب حضرت فاطمه(س) همانند دریای بیکران به قدری معارف وجود دارد و برای شیعیان به یادگار مانده است، که در عصر کنونی ائمه جماعات و روحانیون مساجد و نمازگزاران با اقتدای عملی به آن حضرت باید مروج این آموزه ها به جامعه باشند. به عنوان مثال در بحث خانوادگی جوانان نیازمند مشاوره وتبعیت از زندگی آن حضرت هستند، که ضرورت دارد از سوی مشاوران و کارشناسان به آنها تبیین شود.

 

این کارشناس دینی تصریح کرد: در حال حاضر، جوانان برای ازدواج و معیشت نیازمند جهیزیه هستند، ضرورت دارد، در این زمینه هم از سیره عملی حضرت تاسی و الگو برداری کنند. نمونه هایی همچون بخشش لباس و طعام از سوی حضرت فاطمه(س) به افراد تهیدست، می تواند به عنوان نمونه های عملی در جامعه بیان شود، زیرا مساجد به عنوان کانون نشر معارف اسلامی، بهترین پایگاه برای بیان سیره اهل بیت(ع) و نمونه های بارز زندگی فردی واجتماعی ائمه اطهار(ع) به مردم هستند وترویج این رسالت، وظیفه مبلغان و روحانیون که تربیت شدگان حوزه های علمیه هستند، است.

 

 

 

پایان پیام/ 40