روایت کتاب «زنان در مسجد» از حقوق زنان مسلمان در هند

روایت کتاب «زنان در مسجد» از حقوق زنان مسلمان در هند

تاریخ انتشار : ۹ بهمن ۱۳۹۸
کتاب «زنان در مسجد» نوشته روزنامه‌نگاری هندی با تمرکز بر حق ورود زنان به مساجد برای اقامه نماز، منتشر شد.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از « tehelka»، کتاب «زنان در مسجد» ،جدیدترین کتاب «ضیاء  السلام» ، روزنامه نگار و نویسنده هندی درباره اجازه ورود زنان به مساجد هند برای اقامه نماز است.

 

«ضیاء السلام» در دو سال گذشته حداقل پنج کتاب را به رشته تحریر در آورده است که متمرکز بر جنبه های مختلف اسلام و پیروان آن بوده اند.

 

آخرین کتاب او به نام «زنان در مسجد» بر حقوق مسلم زنان در اسلام اشاره کرده است که ورود به مساجد برای اقامه نماز از جمله این حقوق است.

 

این در حالی است که زنان در هند حتی از این حق اولیه محروم هستند و نمی توانند در مساجد نماز بخوانند.

 

در این کتاب آمده است: اسلام هیچ تفاوتی بین زن و مرد،قائل نیست و یک عمل خیرخواهانه به یک اندازه برای زنان و مردان،پاداش دارد.

 

«ضیاء السلام» در این کتاب می گوید: گرچه زنان در اسلام از حق مساوی با مردان برای ورود به مساجد برای اقامه نماز برخوردار هستند ، اما واقعیت این است که در کشور ما تابوهای اجتماعی ،جاهلیت و مردسالاری دست به دست هم داده اند تا زنان حق ورود به مساجد را نداشته باشند.

 

بسیاری از مساجد هندوستان در قرون وسطی از سوی زنان سلطنتی و خانواده های اشراف، مورد استقبال قرار می گرفتند. در داخل مساجد هم هیچ نشانی از منع ورود زنان وجود نداشت، اما همه چیز با سقوط مغول ها و آمدن انگلیسی ها تغییر کرد و زنان به تدریج از حضور در مساجد منع شدند.

 

پایان پیام/ 7