اقامه عزای فاطمیه، احیای عاشورای حسینی است

اقامه عزای فاطمیه، احیای عاشورای حسینی است

تاریخ انتشار : ۹ بهمن ۱۳۹۸
حجت الاسلام جلیلی، با اشاره به اهمیت اقامه عزای حضرت زهرا(س) و بیان حقایق شهادت ایشان، گفت: احیای فاطمیه و عاشورای حسینی زنده نگه داشتن اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، «حجت الاسلام مرتضی جلیلی» امروز(چهارشنبه، ۹ بهمن) در همایش سادات عظیم الشان کرمانشاهی که از سوی کانون مهدی منتظر(عج) و به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا(س) در مسجد میبدی کرمانشاه برگزارشد، گفت: احیای مراسم فاطمیه و سوگواری در رسای حضرت  صدیقه طاهره(س)، احیای عاشورای حسینی است.

 

عضو نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه، افزود: حفظ الگوهای رفتاری و عملی حضرت فاطمه‌زهرا(سلام الله علیها) در جامعه معرفی ‌شود تا مردم با اهل بیت(ع) و سیره و سبک زندگی آنان بیشتر آشنا شوند.

 

وی بیان کرد: تحقق این مهم سبب می‌شود که ائمه اطهار(ع)سرمشق زندگی ما باشند و بهترین الگوها را برای همه زمان‌ها و انسان‌ها حضرت فاطمه‌زهرا (س) است. 

 

حجت الاسلام جلیلی، اظهار کرد:همه اقدامات حضرت سیدالنساءالعالمین(س) رنگ و بوی سیاسی داشت و سیره سیاسی ایشان مورد غفلت واقع شده؛ تا جایی که اشکها و اندوه ایشان دفاع از حقوق غضب شده امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) بود و می خواستند مظلومیت این خاندان را به جهان اثبات کنند.

 

وی با اشاره به شخصیت مهم  این حضرت، تصریح کرد: طبق برخی روایات معتبر حتی امام زمان (عج) می‌فرمایند حضرت فاطمه(س) برای من نمونه و الگوی حسنه هستند، لذا از این روایت باید فهمید که بهترین الگو برای همه اعصار خواهند بود.

 

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه، به وصیت  اثرگذار حضرت فاطمه‌زهرا(س) و بعد سیاسی آن اشاره و ابراز کرد: این بانوی گرامی اسلام از همسرش مولا علی(ع) خواستند که شبانه پیکر مطهرش را خاکسپاری کنند تا تاریخ بنویسد که با دخت پیامبر(ص) و خاندان حضرت در جهان اسلام ظلم روا داشتند و ایشان از آنان هم روی گردان هستند و از طرفی کرامت این مراسم را مورد تاکید داشتند.

 

وی اضافه کرد: حضرت فاطمه‌زهرا(سلام الله علیها) در دفاع از انقلاب اسلامی پیامبر اکرم(ص) با اعتبار و حتی جانفشانی وجود مبارک فرزندش به ویژه حسنین برای دفاع از حریم ولایت تلاش کردند، لذا امروزه احیای فاطمیه و عاشورای حسینی زنده نگه داشتن اسلام است.

 

 

حجت الاسلام جلیلی، عنوان کرد: رشادت های سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با آمریکای استکبار و تکفیری های دوران بی نظیر است و این شهید والامقام برای دفاع از مرزهای کشور ازخودگذشتگی و جانفشانی کردند و باید راهشان را ادامه داد.

 

وی با انتقاداز برخی مسولان که به تابعیت آمریکای استکباری درمی آیند و به عنوان سربازان آنان ضرباتی را به کشور می‌زنند، بیان کرد: در کشور شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سر می‌دهند و با خیانت‌ها نیز خون شهدا را پایمال می‌کنند.

 

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه، در پایان خاطرنشان کرد: انقلابی بودن و انقلابی ماندن در راستای حمایت از ولایت فقیه است و ما بایست در تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی و زیر پرچم حضرت مهدی (عج) از ارزش های اسلام پاسداری کنیم.

 

پایان پیام/ 81