مراسم یادبود امام جماعت مسجد جامع آذربایجانی های مقیم قائمشهر برگزار می شود

مراسم یادبود امام جماعت مسجد جامع آذربایجانی های مقیم قائمشهر برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
یادبود شهید سردار قاسم سلیمانی و همرزمانش و گرامیداشت عروج جانباز حجت‌الاسلام رضایی راد، امام جماعت مسجد جامع آذربایجانی های مقیم شهرستان قائمشهر، فردا شب(جمعه ۱۱ بهمن) با سخنرانی آیت الله معلمی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار حبرگزاری شبستان از ساری، مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، یادبود شهید سرار قاسم سلیمانی و همرزمانش و گرامیداشت عروج ملکوتی جانباز سرافراز حجت‌الاسلام «نورالدین رضایی راد»، امام جماعت مسجد جامع آذربایجانی های مقیم شهرستان قائمشهر، فردا شب(جمعه 11 بهمن) بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

 

سخنران این برنامه آیت الله «علی معلمی»، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائمشهر است که برای این جانباز نستوه و شجاع، نماز میت خواند.  

 

رامین رفیعی از ذاکران اهل بیت (علیهم السلام) از استان اردبیل به مداحی و علیرضا سهند پور  به شعرخوانی در این برنامه، خواهند پرداخت.

 

علاقه مندان جهت شرکت در این برنامه می توانند به قائمشهر، خیابان ساری، کوی ادیب، مسجد جامع آذربایجانی ها، مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام «نورالدین رضایی راد»، امام جماعت کانون فرهنگی و هنری صهبا مسجد آذربایجانی های مقیم شهرستان قائمشهر، صبح (شنبه ۵ بهمن) بعد از تحمل سال ها مشکلات جراحات شیمیایی، دار فانی را وداع گفت.

 

وی علاوه بر جانبازی دوران هشت سال دفاع مقدس، یکی از آزادگان آن دوران پرحماسه نیز بود.

 

حجت‌الاسلام رضایی راد که متولد سال ۱۳۴۷ بود در ایام فاطمیه با داشتن دو فرزند، دعوت حق را لبیک گفت.

وی به استناد سخنان آذری زبان های یکی از افراد فعال در مراسم تشت گذاری مسجد جامع آذربایجانی های مقیم شهرستان قائمشهر بود.

 

خبرنگار خبرگزاری شبستان نمایندگی مازندران، آشنایی با مراسم تشت گذاری آذری زبان ها را هر چند که به دفعات، شنیده بود اما از نزدیک با این آیین کهن از مسجد جامع آذربایجانی های مقیم قائمشهر، الفتی معنوی پیدا کرد.

حجت‌الاسلام رضایی راد هر چند که خود، آذری زبان نبود اما تعامل خوبی با آذری زبان ها داشت و گواه این مطلب، آخرین مصاحبه با وی در مراسم تشت گذاری سال جاری بود  که به سوالات خبرنگار خبرگزاری شبستان باوجود تمام برنامه‌های آن روز با کمال احترام و صمیمیت، پاسخ داد و توجهی ویژه نیز به کانون های فرهنگی و هنری مساجد داشت.

 

مصاحبه آخر با وی را می توانید در لینک http://shabestan.ir/detail/News/827058 که در 9 شهریور منتشر شد، بخوانید.

 

و چه قابل تقدیر است، کار آذری زبان ها که چنین مراسمی را جهت گرامیداشت عروج جانباز حجت‌الاسلام رضایی راد برگزار می کنند و باشد که تشکر و سپاس از چنین افرادی فقط محدود به افرادی نشود بلکه به سایر مکان ها و افراد که از خدمات ارزشمند وی بهره مند شدند، تسری یابد. 

پایان پیام/ 86