مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا (س) برگزار شد

مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا (س) برگزار شد

تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
صمدالله سعیدی گفت: هم زمان با شام شهادت حضرت زهرا (س) و بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، مراسم تشییع نمادین حضرت همراه با سوگواری و عزاداری در شهر جیرفت برگزار شد.

«صمدالله سعیدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: به مناسبت ایام فاطمیه مراسم عزاداری و سوگواری همراه با دوره آموزش سیره علوی و فاطمی به مدت ۴ شب و ۲ روز برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر (س )، اظهار داشت: هم زمان با شام شهادت حضرت زهرا (س) و بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، مراسم تشییع نمادین حضرت همراه با سوگواری و عزاداری از مسجد حضرت ابالفضل علیه السلام ایستگاه کهنوج در جیرفت به سمت مسجد حضرت زهرا (س) در محله کشت صنعت این شهر برگزار شد.

این فعال فرهنگی با بیان این مطلب که مراسم تشییع نمادین به یاد مظلومیت حضرت زهرا (س) شبانه برگزار شد، ادامه داد: این مراسم چندین سال متوالی است که با حضور بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر از عاشقان و دلسوختگان حضرت زهرا (س) همراه با توزیع غذای نذری برگزار شد.

وی اضافه کرد: پس از تشییع نمادین، مراسم شام شهادت حضرت زهرا (س) با سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه کرمان، عزاداری و تجلیل از اسامی فاطمه و زهرا به پایان رسید.

 سعیدی با اشاره به این که عمری است خادم قرآن و حضرت زهرا (س) است، عنوان داشت: به لطف خداوند علاوه بر مدیریت کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر(س) تاکنون ۵۰۰ هیئت قرآنی با ۱۴ شعبه در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد راه اندازی کرده ام که در ایام فاطمیه اطعام محرومین و فقرا، قرائت زیارت نامه حضرت زهرا (س) در این هیئت ها در دستور کار قرار دارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری صدیقه اطهر (س)، اضافه کرد: در این ایام سیاه پوش کردن محله و مسجد همراه با برنامه های پرسش و پاسخ به شبهات شهادت حضرت زهرا (س) و صبر علوی و دیدار با خانواده های شهدا نیز اجرا شد.

پایان پیام/ 586