رویداد ملی «فهما» قابلیت های کانون های مساجد را افزایش داد

رویداد ملی «فهما» قابلیت های کانون های مساجد را افزایش داد

تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
سقاء گفت: رویداد ملی «فهما» یک رویداد فرهنگی برای نشان دادن و افزایش قابلیت های فرهنگی، قرآنی و هنری کانون های مساجد بود و توانست با همدلی فعالان آن بسیاری از دستاوردها را به نمایش بگذارد.

«نادر سقاء» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: رویداد ملی «فهما» یک رویداد فرهنگی برای نشان دادن و افزایش قابلیت های فرهنگی، قرآنی و هنری کانون های مساجد بود و توانست با همدلی فعالان آن بسیاری از دستاوردها را به نمایش بگذارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: تلاش رویداد ملی «فهما» برای نشان دادن خلاقیت ها، توانمندی ها و بسیاری از اقدام های نوظهور فعالان کانون های مساجد است و توانسته رقابت سالم در حوزه فرهنگی را ایجاد کند.

 

وی اذعان داشت: بیش از کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اردبیل فعال هستند که از این تعداد 65 درصد در مناطق روستایی و دورافتاده و 35 درصد نیز در مناطق شهری قرار دارند.

 

سقاء عنوان کرد: تاکنون در سامانه بچه های مسجد بخشی از فعالیت های کانون های مساجد استان ثبت و با به روز کردن فعالیت های کانون از این مراکز فرهنگی حمایت های جدی صورت گرفته و مستند کردن فعالیت ها توانسته منجر به رسیدگی به مشکلات کانون ها شود.

 

این مقام مسئول افزود: این طرح موجب افزایش تعامل همکاران ستادی با کانون های مساجد استان و شناسایی و اطلاع رسانی برنامه ها و فعالیت های کانون ها به ویژه کانون های روستایی و مناطق دورافتاده شده که این از برکات اجرایی طرح است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ادامه داد: فعال شدن بیش از پیش کانون ها در مناطق روستایی و محروم توانسته نقطه قوتی برای اجرایی این طرح در کشور است.

 

سقاء خاطر نشان کرد: رویداد ملی «فهما» یک طرح وسیع و تا 2 سال آینده خواهد توانست یک شبکه عظیم از فعالیت های فرهنگی را در مساجد کشور عملیاتی و نشان دهند.

پایان پیام/ 365