وحدت برنامه‌ها با پایگاه بسیج شاخص اصلی موفقیت کانون المهدی (عج)

وحدت برنامه‌ها با پایگاه بسیج شاخص اصلی موفقیت کانون المهدی (عج)

تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
پرنیان گفت: شاخصه و موفقیت اصلی این کانون وحدت برنامه‌ها با پایگاه بسیج می باشد که در اکثر برنامه ها به صورت مشترک عمل می شود.

«داریوش پرنیان»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد: مسجد سیدالشهدا قپچاق شهرستان میاندوآب، در سال ۱۳۷۵ با هدف جلوگیری از تهاجم فرهنگی و تربیت نیروهای متعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و برگزاری برنامه های فرهنگی، قرآنی و تربیتی با حضور جوانان و فرهنگیان شروع بکار کرد.

مسئول کانون فرهنگی و هنری المهدی (عج) میاندوآب افزود: این کانون در زمان تاسیس سومین کانون شهرستان میاندوآب بود که تاسیس شد.

پرنیان گفت: در حال حاضر با عضویت ۱۸۳ نفر از جوانان و نوجوانان این روستا در این کانون برای برگزاری برنامه‌های ملی و مذهبی حضور فعال دارند.

وی ادامه داد: کانون فرهنگی و هنری المهدی (عج) میاندوآب در رویداد ملی فهما دارای امتیاز ۱۴ هزار و ۲۳۱ بوده که رتبه اول شهرستان و دهم استان آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این کانون علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی تمامی مراسم‌های مذهبی از اعیاد تا شهادت‌ها، برنامه های شب قدر، دعای عرفه، برنامه‌های ماه محرم و ماه مبارک رمضان شامل جز خوانی قرآن و احکام برگزار می‌شود.

وی اذعان کرد: شاخصه و موفقیت اصلی این کانون وحدت برنامه ها با پایگاه بسیج می باشد که در اکثر برنامه ها بصورت مشترک عمل می شود.


مسئول کانون فرهنگی و هنری المهدی (عج) میاندوآب راه اندازی طرح تلاوت نور، راه‌اندازی تیم فوتسال در دو رده نوجوانان و پیشکسوتان و کسب مقام های متعدد شهرستانی در مسابقات جام رمضان، برگزاری برنامه های اوقات فراغت در قالب برنامه های فرهنگی هنری، آموزش تخصصی خطاطی و نقاشی با حضور اساتید مجرب، برنامهای قرآنی، اردویی، نشست های تخصصی آسیب های اجتماعی و فضای مجازی، راه اندازی کتابخانه باز برای استفاده مراجعین، برگزاری نمایشگاه یاس نبوی و کوچه های مدینه ۵ سال پشت سرهم، برگزاری سوگواره یاس نبوی همه ساله در ایام فاطمیه، برگزاری شب شعر عاشورایی همه ساله در ششم محرم با حضور شعرایی از استان های آذربایجان غربی و شرقی از جمله برنامه های کانون فرهنگی و هنری المهدی (عج) مسجد سیدالشهدا علیه السلام قپچاق شهرستان میاندوآب است.

پرنیان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد:  مهمترین شاخصه و موفقیت این کانون همچنین حضور ۱۲ نفر فرهنگی (معلم) در ارکان این کانون است که مداوم برای برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی برنامه ریزی می کنند.

 

پایان پیام/ 566